ITIRLI LİMONATA

>> 8 Temmuz 2009 Çarşamba


Valide Sultanımın balkonundan Itırları



Limonata deyince akan sular dururdu çocukluğumuzda.
Valide Sultanımın bize bahar ve yaz ayları gelince ,harika yaptığı yaz içeceklerinin, en başında gelirdi, bu güzelim limonatalar. Helede içine yetiştirdiği Itırlardan da ezip atmışsa, O mübarek Koku ve aroma eşliğinde içtikçe içesimiz gelirdi. (şimdilerde nane konuyorya, 40 yıl önce ıtır atardı annem, karanfilde !! !)
Hatırlıyorum da, şimdilerde hani Boğaz köprüsüne çıkarken nakkaştepe vardır, oralar gelincik tarlaları olurdu biz ilkokul yıllarındayken, annemle, eş dostla piknik yapar bize gelincikleri toplatır, mutlaka şerbetini yapardı , bu güzelim narin, nazlı çiçeklerle...
Sonra yazın sıra güllere gelirdi, birazı reçel, geri kalanı yine bize şerbet olurdu.
Arkasından da mutlaka vişne ve çilek'e sıra gelirdi. Sonbaharda ise Kızılcık şerbeti.
Çok marifetli ama çokk becerikli bir Valide Sultanımızdı.
Sonra dondurmalar yapardı, en çokda limonlu ve çilekli ve sade severdik. düşünün 40 yıl önce yapardı evde bunları. biz ya okuldan gelir, veya yaz sıcağı boğaz yollarında bisiklet çevirmekten yorgun argın eve gelip kendimizi bir köşeye atmışken elinde tepsi içinde buzzz gibi limonatalar, yada dondurmalarla muzip muzip gülerek yüz ifadelerimizi seyrederdi.. :))))
Bende Kendisi Hayattayken öğrenebildiğim tüm incelikleri not ediyorum olabildiğince.
Sonrada sayfama gelip sizlerle paylaşıp, İKRAM EDİYORUM.

Dün valide Sultanımdan tam not aldım. Vallahi öyle bol kepçe not hiç vermezdi ama, galiba görüntüye mest oldu. Bak bunlarıda ben yapamazdım işte dedi :))
İçindeki meyveleri pek sevmiş kendileri !!!
Efendim afiyetler olsun, biz sizin eseriniz. Sen olmasan ben olmazdım :) Allah başımızdan eksik etmesin sizleri.

ALLAH SAĞLIKLA HUZURLA BİR ÖMÜR NASİP ETSİN TÜM VALİDE SULTANLARIMIZA

ÖYLEYSE ; VALİDE SULTANIMDAN HATIRA BU GÜZELİM ITIRLI LİMONATASINDAN ALMAZMIYDINIZ ??

HADİ BUYRUN.

25 yorum:

Zehra Gürgen 8 Temmuz 2009 08:57  

Almam mı? alırım tabii..heleki sen yapmışsan?
Canım becerikli annenin becerikli kızı, dilerim daha uzun yıllar birlikte güzel zamanlarınız olur anneciğinle.

seni ve anneni öpüyorum.

sevgiler

pasta evim 8 Temmuz 2009 09:12  

ALLAH ANNELERİMİZİ BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN.YAZDIKLARINI OKURKEN BİR BİR GEÇTİ GÖZÜMÜN ÖNÜNDEN CANIM ANNEMİN YAPTIKLARI VE HALA YAPMAYA DEVAM ETTİKLERİ. BİZLER DE YAŞ ALDIKÇA ONLARA NE KADAR ÇOK BENZEMEYE BAŞLADIK. GENÇKIZKEN ANNELERİMİZİN YAPTIRMAYA KIYAMADIĞI ŞEYLERİ BİZ ŞİMDİ ÇOCUKLARIMIZ İÇİN SEVE SEVE YAPIYORUZ ÇOK ZAHMETLİ OLSADA.DEMEK Kİ O ZAMANLAR YAPMASAK BİLE BİLİNÇ ALTIMIZA EKLEMİŞİZ HERŞEYİ. SANIRIM BİZİM ÇOCUKLAR DA BİZLERDEN BÖYLE BAHSEDECEK.'ANNEM ÇOK GÜZEL YAPARDI'DİYE.ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN CANIM.

gelincik 8 Temmuz 2009 09:16  

limonata deyip geçmemek lazım. bir limonata ne güzel anıları yad ettirmiş
hep denirya ah eski günler diye insan bi bakmışki eski günleri anlatırken yüzünde tebessüm oluşmuş.
her zaman hatırlayacak güzel eski günerimizin olması dileğiyle...
anneciğininde seninde yüreğine sağlık.
bu arada ben hi. ıtır görmedim tadınıda bilmem:( anlattığına göre güzelmiş..

NzlGl 8 Temmuz 2009 09:23  

Sizin sayenizde bizde faydalanıyoruz sevgili Valide sultanın yaptıklarından.
Allah sağlıklı ve huzurlu ömürler versin başınızdan eksik etmesin inşallah
Valide sultana hürmetler, ellerinden öperim.
sevgilerimle

bir dilim bir tutam 8 Temmuz 2009 10:08  

Cok almak isterdim.Ama olmadi.Ekrana elimi uzattim ,uzattim bir türlü ulasamadim.Ama kendim deneyecegim.Gerci itirim biraz farkli ama olsun(biliyorsun itirinda onlarca cesiti var)Gecenlerde halamdan dolma yaptigini ve icine itir yapragi koydugunu duymustum. Cok ilgimi cekmisti....Demekki limonatayada konabiliniyor.
Nunucum sevgiler

Damak Tadı 8 Temmuz 2009 10:29  

Limonatayla pek aram olmamasına rağmen,bu sunumuna asla hayır demezdim tatlım..Validen işini bilir canım..))Allah bu güzelliğinizi uzun yıllar bozmasın..Başımızdan eksik etmesin hiç birini..AMİN!


SEVGİLERİMİ GÖNDERİP YANAKLARINDAN ÖPÜYORUM CANIM..)

SOFRAM 8 Temmuz 2009 10:48  

Hem de zevkle Nuray'cığım, böylesi güzel bir limonata kaçırılırmı, ellerine sağlık güzelim.
Annemlerin bahçede ıtır var limonata yaptığımda bu şekilde deneyeceğim mutlaka, o nefis kokusuyla harika olmuştur, afiyetler olsun canım.
Allah annelerimizi başımızdan eksik etmesin, onlara sağlıkla uzun ömürler versin...
Sevgilerimle öpüyorum canım...

Unknown 8 Temmuz 2009 10:49  

Canımmmmmmmm bu muhteşem limonata
dan alınmazmı.Ellerine sağlık hepsi
birbirinden harika kocaman öpüyorum

Saliha 8 Temmuz 2009 11:23  

hemde 2 bardak:):):)kalırsa 1 bardak daha..ama ıtırlı hıc içmemişimim.Allah buyuklerımızı başımızdan eksik etmesin inş..
sevgılerımle nunum

ARZU - ENGÜZELTATLAR 8 Temmuz 2009 12:19  

Böyle süper görünen limonatayı kim içmezki. Ellerine sağlık. Güzel dileklerin içinde "AMİN" diyorum...

şeker pasta 8 Temmuz 2009 12:19  

Valide sultanında seninde ellerine sağlık Nunucum... Elleri dert görmesin bu güzellikleri sana öğrettiği için...
Sevgiler..

Hayatın Ressamı 8 Temmuz 2009 13:21  

amin tümmm anneleri allah başımızdan eksik etmesin.başarılı annenin başarılı kızı .afiyet ,bal, şeker ,sağlık olsun.

NEFİSE 8 Temmuz 2009 13:22  

Allahtan başka birşey isteseymişim olacakmış demek ki.. Nunucum bugün sana not bırakacaktım güzel bir limonata tarifi verir misin diye.. Hay Allah..Hala şaşkınım bu tesadüfe .. inanılmaz güzel görünüyo... enfes...ellerine sağlık..

Selma - DUSBAHCESI 8 Temmuz 2009 14:25  

Hicbirsey artik eski gunlerdeki gibi degil. Sanki o zamanlarda hersey daha guzeldi ve hersey daha guzel tadiyordu.
Fotograflar cok guzel. Ellerinize saglik. Hollandadan sevgilerimi gonderiyorum.

neslihan erzincan özgür 8 Temmuz 2009 15:07  

Amin Nunucuğum .ellerine sağlık.ben bir bardak alıyorum, afiyetle...sevgilerimle...

TAZE NANE 8 Temmuz 2009 15:48  

Ah bana şimdi lazım.
Çok bunaldım bu sıcaklardan.
Sevgiler canım.

Suya atılan nakışlar 8 Temmuz 2009 15:54  

merbaba
çok nefis bir limonata görünüyor olsada içebilsek şimdi bu sıcaklarda çok güzel olurdu :)
ellerinize sağlık ...

LEMAN 8 Temmuz 2009 16:28  

limonatayıda tarifinide alırım vallahi ıtır yok ama bende naneli yaparım kayınvalidene sevgilerle

ipek 8 Temmuz 2009 18:16  

Nunucum ellerine sağlık. Ben de koca bir bardak alırım .Soğuk soğuk ne güzel gider.

http://www.lezzetibol.com 8 Temmuz 2009 18:29  

Eski günleri ne güzel anlatmışsın. İstanbulun eskisini hiç bilmiyorum ama yaşayanlar da aynen böyle anlatıyorlar. Bu güzel lezzetlerle anılarını paylaşmışsın. Keyifle okudum bende
Limonata tarifini dört gözle bekliyorum
sevgilerimle
http://www.lezzetibol.com

Unknown 8 Temmuz 2009 19:26  

ohh buz gibi ne iyi geldi bu sıcak günde ellerine sağlık.1 bardakta oğluma aldım haberin olsun, sevgiler

Leylak Dalı 8 Temmuz 2009 21:11  

İlkokul öğretmenimiz aynı bu tarifle limonata yapmayı öğretmişti bize. ah, eski insanlar. annenizin de, sizin de elinize sağlık...

Yaşamın kıyısında 8 Temmuz 2009 22:23  

Almaz olurmuyum hiç,
Nakkaştepeli, gelincikli, ıtırlı. Geçmişim gizli bu limonatada.
Canımsın, ellerine ve yüreğine sağlık...

Unknown 8 Temmuz 2009 23:10  

Reddedilemeyecek kadar nefisss görünüyor.
Sunum bukadarmı mükemmel olur..bayıldım.
Harikasın herzamanki gibi..
sevgiler.

HÜLYA 9 Temmuz 2009 12:17  

allahım annelerimizi başımızdan eksik etmesin. onlar olmasa biz düz yolda bile şaşasrdık heralde..allah kimseyi annesiz bırakmasın.. anneciğinin elelrinden öpüyorum.. tabi senide kocamaan öpüyorum sevgiler ellerinize sağlık

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP