ARMUT REÇELİ

>> 30 Temmuz 2009 Perşembe











ARMUT REÇELİ
1 Kg deveci armut
1 kg şeker
2 sb su.
1/2 limon suyu
4-5 adet karanfil tanesi
- Su ve şeker çelik tencere içinde karışrırılarak eritilir ve kaynatılarak hafif yoğunlaşmaya bırakılır. (şekerlenmemesine çok !! dikkat edilmeli )
- Armutlar soyulup, küp küp kesilir.
-Kıvama gelen şerbete atılıp, karanfillerl beraber, 20 dakika ağır ateşte kaynatılır, 20. dk sonra limonu sıkılıP, 5 dk kadar daha kaynatılır.
- İlk sıcağı çıkıncada kavanozlara doldurulur.
Armut reçeli mutlaka deveci armutlarıyla yapılmalı diye düşünmüşümdür hep.
Çok olgun, çok sulu, ve aromosı en yoğun çeşit çünkü.
Yaz armutları daha sert ve az tatlı olabiliyor. Küçük armutlar ise biraz daha çabuk dağılmalara sebep oluyor pişim anında.
Ben size önce yarım kilo yapmanızı öenerebilirim. Bir bakın damak tadınıza uyacakmı.
Zaten bana göre çok bir esprisi yok armutun. Çünkü :
Bir şeftali- portakal- çilek vs .. gibi aroması olmadığından lezzet yoğunluğu YOKTUR !!!!
Bunlar naçizane benim deneyimlerim sonucu öğrenebildiklerim.. Önerileriniz varsa bekliyorum.
HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

11 yorum:

Zehra Gürgen 30 Temmuz 2009 23:41  

Nunum armut reçeli ne kadar güzel ve duru !
Ellerine sağlık canım
iyi geceler :))

pasta evim 31 Temmuz 2009 00:04  

Oldu canım .Allah razı olsun şimdi sabah kadar armut reçeli görücem rüyamda.Bu ne güzel görüntü böyle.Nunucuğum sabah tarifi yazarsan sevinirim.Ellerin dert görmesin.

Pembe Tatlar 31 Temmuz 2009 00:22  

Canım ilk defa görüyorum armut reçelini tarifini merak ettim:))
Sabah bekliyorum hayırlı geceler...

http://www.lezzetibol.com 31 Temmuz 2009 08:42  

Ne güzel olmuş canım.
Ben daha önce hiç denememiştim. Eminim çok güzel kokuyordur. Eğer bir gece önceden şekere yatırırsak belki armutlar sert kalabilir. canım. Bence alternatif reçel arayanlar için süper. Ben deneyeceğim mesela.
Ellerine sağlık canım
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

MAVİ UMUT 31 Temmuz 2009 11:24  

Bir yazım konusunda değerli yorumlarınıza ihtiyacım var, eğer kabul ederseniz sizi bloguma davet edebilirmiyim.
Teşekkür ederim..

Sevil Şahin 31 Temmuz 2009 12:35  

canım recelin yine sahane olmuş bende yapıcammm
:))

Bir Dut Masalı - nUnU 31 Temmuz 2009 12:49  

zehracığım,
haklısın canım.. amber gibi rengi..
ama tadı beligin değildir, belirtmem gerek :(


pasta evim
:))))
ah rüyaların hep böyle tatlı olsun, ömründe elbette..


tijenciğim,
sana katılıyorum.
denemekte tatmakta fayda var.
lezzet kararı ise sizlerin :) !!


ufuk çizgisi,
elbette naçizane fikirlerimi yazacağım.
REÇELİ BEĞENMEDİNİZ Mİ ? :) !!


sevilciğim,
güzel bir buluşma daha yaşanacak demek ki..
hadi sizlere bol sohbetler diliyorum..
ben buralarda olmayacağım....

sevgiler..

Damak Tadı 31 Temmuz 2009 13:04  

Görüntüsü yeter canım..)Öpüyorum kocaman yanaklarından..


En güzel sevgilerle..

pelince 31 Temmuz 2009 14:06  

Görüntüsü çok hoş,keşke benim çocuklar reçel sevseler.Meyve yemedikleri gibi reçelde yemiyorlar :(
Ellerine sağlık..
Güzel bir hafta sonu diliyorum.

müjde 31 Temmuz 2009 16:47  

Çok teşekkürler Nunucuğum hemen yayınladığın için.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Yasemin Yıldırım 31 Temmuz 2009 17:28  

Ellerinize sağlık. Yani ekmeği al bilgisayarın ekranına bandır tarzında leziz görünüyor.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP