ZEYTİNYAĞLI İÇ BAKLA.

>> 11 Mayıs 2009 Pazartesi




GÜNAYDINNN GÜNAYDINNNNN.... HERKESE SEVGİLER İYİ HAFTALAR...


Dün malum ANNELER GÜNÜ idi. Duygu yüklü , çok yoğun hislerle karışık bir günü daha ailelerimizle paylaşarak
anıların arasına gizledik.
Hava İstanbul'da tamda yaşanası güzellikteydi ve bizde HAKKINI VEREREK YAŞADIK. Boğazda kahvaltı, ardından kahveler, sonrada gün ortası VALİDE SULTANIMIN çok sevdiği RAMİZ DE BİR AİLE YEMEĞİ yendi. Dondurmalar O'nun sevdiği gibi Mado'da tadıldı !! Çaylarıda evimizde ailecek içerek yorgunluklar atıldı. Hep beraber bir gün geçirmenin keyfiyle,en son Valide Sultanımıda evine bırakarak gün tamamlandı .... (resimler yayınlanacak)
Diyete ise elbette devam, ama fireler verildi, böyle özel günlerde çok sıra dışı olmasada ev ortamı yaratmak zor oluyor. Ben yinede uç noktalara girmeden tadımlıklarımı yaptım.....
NEYSE , :))))
BU GÜNden itibaren tüm arşivi yayınlamak istiyorum.yaklaşık 1.5 aylık arşiv var elimde. İlk olarak nisanın ilk enginar ve iç baklalarıyla yaptığım ,diyete çok uygun
kıymetli bir sebze olan enginar-iç bakla faslını yayınlayıp bitiriyorum.

Dilediğiniz kadar haşlanmış enginar (tarifi )
1/2 kg iç bakla (dış kabuğu ayıklanmış !)
1 yemeklik soğan,3 yk zeytinyağı,az tuz, 1 yk toz şeker, dereotu.

YAPILIŞI :

Ayıklanan iç baklalar, az tuzlu az limonlu suda 12-15 dk haşlanır. çok çabuk pişer kabuğu ayıklanınca başında bekleyelim lütfen.
Pişince süzüp soğutalım.
z.yağ ve doğranmış soğan sarartılıp,içine tuz-şeker ilave ediip altı kapatılır. yeşil rengini koruması için taze dereotları en son eklenir ve soğuyunca iç baklalarla karıştırılır.
Haşlanmış enginarların içlerine konup,dereotuyla servis yapılır.
AFİYET OLSUN... ÇOK SEVGİLER...

NOT: Çok Çok Sevgili FİLİZ'İMİZİN GEÇİRDİĞİ KAZAYI ÇOĞUMUZ DUYMADI
SANIYORUM :((( !!!
BODRUM'A GİDERKEN NE YAZIKKİ BİR KAMYONUN KIRMIZI IŞIKTA GEÇMESİ ,ÇOK DRAMATİK SONUÇLAR DOĞURABİLECEK :( !!! BİR HABERİ ALMAMIZA NEDEN OLABİLİRDİ.
YÜCE YARADANIN MUCİZELERİ ÇOKTUR ,HEP DERİM.
ÇOK SEVDİĞİMM ARKADAŞIMA ACİL ŞİFALAR DİLİYOR. AİLESİNE BU MUCİZE İÇİN MUTLULUĞUMU İLETMEK İSTİYORUM. EN KISA ZAMANDA TABURCU OLUP ARAMIZDA OLDUĞU GÜNÜ SABIRSIZLIKLA BEKLİYECEĞİM.


CANIM FİLİZCİĞİM , ANNEANNELERİN EN ŞAHANESİ :) GEÇMİŞLER OLSUN,YÜCE YARADAN SENİ DAİMA KORUYUP,SEVDİKLERİNE BAĞIŞLASIN CANIM ARKADAŞIM.

SESİNİ DUYMAK İÇİN SABIRSIZLANIYORUM :((((

38 yorum:

Adsız 11 Mayıs 2009 10:07  

günaydın günaydın sanada iyi haftalar canımcım.
yine enfes bir tarif ve resim var gözlerimin önünde.
eline sağlık. arkadaşına çok üzüldüm. ürkütücü gerçekten. acil şifalar dilerim.allah bağışlamı.
NESRİN.

Unknown 11 Mayıs 2009 10:26  

canımsalatan çok güzel görünüyor.bu baklayı unutmuşum ben.babaaannem eker bahçeye çok sever o ve hep yemeğini pişirirdi.şimsi sende baklayı görünce babaannem geldi klıma oda yemeğine dereotu kullanır ve şimdi tam zamanı ekşi yeşil erik koyardı yemeğe bikaç tane...

dediin gibi ben duymadım kazayı.
allahtan çok büyük bişi olmamış.
çok çok geçmiş olsun en kısa zamanda aramıza dönmesi dileğiyle

pelince 11 Mayıs 2009 10:30  

Nunucum ellerine sağlık..Keyifle geçirilen dakikaların kalorisi asla yapılmaz:)

Filiz kazamı geçirdi ,çok üzüldüm...Allah beterlerinden korusun...

Yelda 11 Mayıs 2009 10:37  

Canım ellerine sağlık çok lezzetligörünüyor

Filiz içinde çok üzüldüm acil şifalar diliyorum
Sevgiler

Adsız 11 Mayıs 2009 10:41  

eline sağlık canım bu ne harikalık böyle.
AYRICA NEFİS BİR GÜN OLMUŞ.
filiz hanıma çok büyük geçmiş olsun.
sevgiler hayatım. ESİN.

Damak Tadı 11 Mayıs 2009 10:59  

Ellerine sağlık canım,çok nefis olmuş..Afiyetler olsun sizlere..


Filiz'in durumuna bende çok üzüldüm..Allahtan acil şiafalar diliyorum kendisine..İyilikler bugünler içinmiş demekkii...


Güzel bir hafta diliyorum canım..


Sevgiler..

AKDENİZ AKŞAMLARI 11 Mayıs 2009 12:25  

Canım ellerıne saglık.Ne guzel bır gun gecırmışın .Benım annecıgım uzakta olunca ancak telefonla ıdare ettık olsun .bunada sukur.Filizi duymamıştım.COK UZULDUM.Allah acıl şifalar versın .Kocaman optum canım..

Zehra Gürgen 11 Mayıs 2009 12:37  

Harika bir tarif, yapmak istiyorum Nunum ama bir sıkıntım var.Elimdeki enginarlar soyulmamış.Ve ben soymasınıda bilmiyorum.Nasıl soyulurki? yaprakları tek tek elimle koparmalımıyım?

Filiz arkadaşımızı duymamıştım.çok çok geçmiş olsun :(

ipek 11 Mayıs 2009 12:39  

İyi haftalar Nunucum, enginar göz doyurucu. Ellerine sağlık. Bu arada gecikmiş anneler günü kutlu olsun, gülen yüzün hiç solmasın.

akasyakokusu 11 Mayıs 2009 12:40  

Canım yine çiçekler açmış buralarda..Enginarı zaten çok severim hadi hemen birini yedim diyelim..
Anneciğine hürmetler olsun ne güzel birgün geçirmişsiniz sefanız bol olsun inşaAllah..amin..
Filiz abladan dün haberim oldu Allah c.c. korumuş..İki sene öncede bir kamyona az kaldı kurban oluyordum beni taciz etti o korkuyu hala unutamıyorum:(Cümlemize kazasız yolculuklar..

beyaz mendil 11 Mayıs 2009 12:44  

Enginara bakla içi yakışıyor ama böylesini hiç denememiştim.İlk fırsatta denemek isterim.Sevgilerimle.

HÜLYA 11 Mayıs 2009 13:10  

YILIN EN GÜZEL ANNESİNİN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN... ÇOK ÖPÜYORUM .. SEVGİLER

Beyza 11 Mayıs 2009 13:18  

Nunucum,
nefis olmus bu yemek nefis. Enginara da ic baklaya da bayilirim. Ama buralarda baklanin tazesini bulmak zor. Ellerine saglik canimcim.

TuBiKKo 11 Mayıs 2009 13:23  

öncelikle çok geçmişler olsun filiz hanıma Allah beterinden korusun...

Bir de siz bilirsiniz ben bunu sorayım diyorum.Ben enginarı çok ama çoookkk severim özellikle de iç baklalı olanını :) hatta annem muhteşem pişirir. Enginar ne zamana kadar bulunabiliyor piyasada onu öğrenmek istiyorum ben. İyice ucuzlayınca bir miktat deep-freeze de saklamak istiyorum da kışın da yiyebilmek için :) sevgiler ve ellerinize sağlık..

Tijen 11 Mayıs 2009 13:23  

NuNu'cuğum iyi ki haber verdin, dualarımı ve meleklerimi yolladım Filiz'ciğimize. Ne güzel kutlamışsınız anneler gününü. Sevincin daim olsun tatlım.

bir demet feslegen 11 Mayıs 2009 13:29  

Nunucum, Filiz arkadaşımızı duymamıştım acil şifalar olsun,çok geçmiş olsun..
Senin de anneler günün kutlu olsun canımm
Bu muhteşem tariflerin için de çokk teşekkürler..
Çok güzel bir gün geçirmişsiniz, ne güzell..

dantelistan 11 Mayıs 2009 14:18  

iç baklayı nar ekşisi ve zeytinyağı tazesoğanla salata yaparız oda çok lezzetli olur ama sizin tarifinizde çok lezzetli duruyor ellerine sağlık

Unknown 11 Mayıs 2009 15:04  

bakla enfes görünüyor canım ellerine sağlık güzel anneciğinin anneler gününü en içten dileklerimle kutluyorum...

kristalkelebek(aslı) 11 Mayıs 2009 15:04  

Nunucuum Enginar da İç bakla da bayıldığım lezzetler..Bu yemeği anneannem yapardı, o yüzden aklımda hep onunla özdeşleştirmişim..
Senin yemeğin harika görünüyor canım:). Baklalar nasıl da yeşil yeşil parlamış. Ellerine sağlık.
Bir şey merak ettim; iç baklaların kabuklarının soyulması zor olmuyor mu?
Filiz'e de acil şifa dileklerimi yolluyorum..
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

Unknown 11 Mayıs 2009 15:30  

Canımmm tekrar ANNELER GÜNÜN KUTLU
OLSUN..Eminim harika birgün geçir
mişsindir.Her zamanki gibi sağlıklı
şık ve leziz bir yemek ellerine sağ
lık.Filiz hanıma gerçekten çok üzül
düm Rabbim şifa versin paylaştığın
için sonsuz teşekkürler.Sımsıcak sevgiler...

Bulbulunyeri 11 Mayıs 2009 16:02  

Merhaba,
ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.
Filiz hanım'ı çok şükür Allah korumuş.
Sevgiyle kalın.

neslihan erzincan özgür 11 Mayıs 2009 16:10  

Nunucuğum güzel insan.anneler gününü kutlu olsun.sevgilerimle...

daimamutfak 11 Mayıs 2009 17:16  

Anneler günün kutlu olsun nunucuğum..Bakla nefis duruyor.

Eya 11 Mayıs 2009 18:16  

Nunucugum, varya, sen su enginarlari yayinladigindan beri tirim tirim her markette enginar arar oldum.Veeee yok, bulamiyorum, sinir oldum, tazesi var ama ayiklamayi bilmiyorum ki, artik mecbur ögrenecegiz...simdi Istanbulumun her kösesinde ayiklanir durur enginarlar degilmi?

sevgilerimle

zehra

Adsız 11 Mayıs 2009 19:27  

nunu müthişsin anam yine.
nasıl böyle oluyor bu anlamıyorum, benim enginarlarmı kılçık, benmi beceriksizim anlamadım gşitti.
gördüğüm en güzel iç bakla ve enginar gerçekten. kabuğu soyup denemedim, çok zahmetli olmalı !!
ay sıkıntıya gelemem bu aralar:)
sen kusura bakma emi güzelciğim.
heyheyliyim yine !!!
GÜLBİN. B

Belgin 11 Mayıs 2009 19:37  

Nunucugum, cok güzel görünüyorlar:)) Ailenizle cok güzel bir gün gecirmissiniz, dilerim bütün günleriniz bu güzellikte gecer. Filiz Hanima da acil sifalar diliyorum.
Sevgiyle kalin

HUYSUZBALIK 11 Mayıs 2009 20:18  

Nunucum yine yemyeşil güzelliklerle donatmışsın sofrayı. Ellerine sağlık. Anneler gününüz ne güzel geçmiş çok sevindim.Nicelerini diliyorum canım. Kahvaltıyı nerede yaptınız merak ettim. Filiz hanımı duydum Allah hepimizi trafik terörürnden korusun. Sevgiler...

Baharcicegi 11 Mayıs 2009 22:49  

canim gecmis anneler günün kutlu olsun,bu aralar yogundum ancek nette girebildim.
Anneler günün eglenceli ve güzel gecmis ,Allah bir dahakine saglikla huzurla nasip etsin tatlim

LEMAN 11 Mayıs 2009 22:56  

CANIM REJIM IYI GIDIYOR YAPTIKLARINA BAKINCA SÜPER DİYORUM TABI BEN UYAMIYORUM BAKMAKLADA ZAYIFLANMIYORKI

atesböcegi 11 Mayıs 2009 23:03  

Sunum bir harika ellerine saglik canim.
Ay bende duydum cok üzüldüm. insallah tez vakit sifaya kavusur Filiz abla.
Gecmis anneler günün kutlu olsun Nunucum.
Güzel bir hafta diliyorum.
Enerjinin hic bir zaman tükenmemesini diliyorum. hayranim sana...
Allah seni kara dutlarindan sevdiklerinden ayirmasin. sevgiler...

www.kizhatce.blogspot.com 12 Mayıs 2009 00:38  

eline sağlık nunu çok güzel olmuş ,afiyet olsun bi tane alırım ama:)sevgiler....

NEŞELİ MUTFAK 12 Mayıs 2009 01:04  

ELLERİNE SAĞLIK GÜZEL BİR ALTERNATİF DİYET İÇİN EVER FİLİZ HANIMA BENDE ÇOK ÜZÜLDÜM .ALLAHIM HEPİMİZİ KAZALARDAN BELALERDAN KORUSUN İNŞALLAH SEVGİLER

Yelish 12 Mayıs 2009 04:57  

Ne kadar tatli ve pozitifsiniz.
Annem facebook'da resminize bakarken bile ayyy canimmm diyor , bosuna degilmis :)
Tekrar tesekkurler ,
size ve iyi dileklerini ileten herkese

SOFRAM 12 Mayıs 2009 09:07  

Canım ne güzel bir gün geçirmişsiniz. İnşallah nicelerini de sevdiklerinle,anneciğinle birlikte sağlıkla kutlarsınız...
Canım bakla ve enginar en sevdiğim iki lezzet beraberce de harika oluyor,ellerine sağlık canım, öpüyorum, sevgilerimle...

Adsız 12 Mayıs 2009 09:10  

NUNUCUK GÜNAYDIN.
sabahım yeşillendi sayende. daha yapmadım iç bakla. ama ayıklaması çok uzun sürüyor dış kabuğu. sen benden sabırlısın. gözüm yemez sanırım =] eline sağlık şekercik.
öptüm seni. SEMRA.

PASTURKEY 12 Mayıs 2009 09:16  

Nunucuğum duyarlı arkadaşım...Nasıl korktum...Allah evlatlarına bağışlamış Filizciği.Normale döndük yoğunluktan...Aslında hayat ne tuhaf..Bir hengame içinde geçiyor kah farkında,kah olmadan..iç baklanın resmine mest oldum...öpüyorum...

Adsız 13 Mayıs 2009 10:25  

eLLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.çOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.BU ARADA FİLİZCİĞİMİZE DE ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.ALLAH EVLATLARINA BAĞIŞLAMIŞ.
SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM CANIM.

Adsız 14 Mayıs 2009 07:29  

canım iç baklayı hiç böyle görmedim. kabuksuzda yapmadım. ne güzel hazırlıyorsun her şeyi, çok tyebrik ederim seni maşallah dademeliyim :)
MİNE.K

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP