SAĞLIK KAYNAĞI LİKOPEN HAZİNESİ DOMATES

>> 8 Mayıs 2009 Cuma



süzüldükten sonra 20 dakika dinlenmiş hali
suda haşlanırken ( 4 dakika)
kurutulmuş organik domates



Güneşte kurutulmuş domateslerde yine müşterilerimizin bizlere armağanlarıyla ilk tadılmış lezzetlerdi.
Gaziantep sonrası ,yine iş gezisindeyken yıllar önce İmirde tatmış ve müdavimi olmuştuk. Ben çok tüketiyorum, özellikle kış aylarında .
SAĞLIK KAYNAĞI LİKOPEN HAZİNESİ DOMATES, baştacı sebzelerimizdendir. Likopen sebze ve meyvelerde doğal olarak bulunan KAROTEN familyasına ait bir PİGMENTTİR .
İnsan vucudu LİKOPENi üretemez !! fakat besinlerde hazır olarak bulunur.Likopenin
0/0 85 'i domates ve domates ürünlerinde bulunur. Kan sistemimiz,araştırmalara göre, LİKOPENi en iyi şekilde işlenmiş domatesten absorve etmektedir.
Lütfen yaz aylarında güvenli !!! domatesleri tüketelim.

YAPILIŞI,
Kuru domates yıkanıp 4 dakika haşlanır. Süzgeçte 20 dakika dinlendirilip kurur.Üzerine zeytinyağı- limon- sarımsak - istenirse kırmızı biber çok az kekik ile marinasyon sıvısı hazırlanır. Lezzeti içine çekmesi içim yarım saat dinlenmeye bırakılır.

SAĞLIK VE ESENLİK DOLU GÜNLER DİLİYORUM. AFİYET OLSUN.SAĞLIK HAZİNEMİZE LÜTFEN LİKOPEN EKLEYELİM.

44 yorum:

Delfina ; 8 Mayıs 2009 09:11  

Likopen öyle mi,hmm bu derste birşey daha öğrenmiş oldum.Nunucuğum ben senin blogunu yemek blogu gözüyle değil, sağlıklı yaşam blogu gözüyle bakıyor ve her geldiğimde bir dünya şey öğreniyorum...

Yüreğine sağlık bu güzel bilgiler için...

Adsız 8 Mayıs 2009 09:15  

evet bunu geçen yaz öğrenmiştim senden.
yaşasın hayat kliniği öğrencilerinden en başarılısı sen çıktın :))) bravo.
nefistir bu şimdi nunum. bol sarımsaklı..allahhh derim ya ben.
ESİN.

Adsız 8 Mayıs 2009 09:19  

süper duruyo.

:)den 8 Mayıs 2009 09:24  

Domatese bayılırım, hele kurutulmuşu şahane olur. Dolmalara çok yakışır. Ekşi bir tat ve hoş bir aroma verir. Zeytinyağlı sarımsaklı söğüşü nefis olur. Bir de sabahları kahvaltıda yumurtası...
Velhasıl güzeldir, yenesidir kurutulmuş kırmızı domatesler...

Eya 8 Mayıs 2009 09:39  

Nunucuğum... kurutulmuş domatesi çok severim ama bu kadar yararlı olduğunu bılmıyordum.Harika...artık daha sık kullanacağım, sevgilerimle

zehra

akasyakokusu 8 Mayıs 2009 09:42  

Domatesin kurusunu bende daha çok sulu çorbalara yemeklere atarım canım benim..Sadede üstüne yumurta falan kırarım..Geçen yazın kurutamadım..Burda yukarı Mardin'de aktar çarşısı var biber-patlıcan-bamya var ama domates hiç görmedim..Hımm mayhoş tadını ellerine sağlık Nunu'cum sevgilerimle..

Bulbulunyeri 8 Mayıs 2009 09:43  

Merhaba,
domates aşığı biri olarak bu kadar yararlı olduğunu bilmek beni çok mutlu etti. Bence de yazın hiç kaçırılmayacak en güzel şey. Sabah kahvaltıdan itibaren her vakit yenilebilecek nefis bir tat. Doğa bize ne güzel şeyler sunmuş.
Sevgiyle kalın.

Unknown 8 Mayıs 2009 09:51  

Canımmm ne kadar leziz ve şık sunum
lar.Tabiikide çok sağlıklı harika
sın kocaman öpüyorum...

Adsız 8 Mayıs 2009 09:53  

esine çok güldüm ama haklı ne yalan. bu kadar yollar kattetin oralarda geçtiğimiz senelerde. olacak tabii bu bilgiler sende. hatta HOCA SE VE İpek tuzcuğolu beraber sunsaydınız bu programı =)))
öpüyorum seni bu güzel lezzet içinde teşekkür derim tabii.
SEVTAP.

dogada.blogspot.ru 8 Mayıs 2009 09:56  

Sağlık ve lezzet dolu domates'i sevmeyen varmı acaba kurusunada bayılıyorum neye girse yakışıyor tat veriyor harika görünüyorlar sevgiler güzel günler Nunucuğum

Damak Tadı 8 Mayıs 2009 10:42  

Canım,ben çok sevmeme rağmen nedense yiyemiyorum..Şu kötü huyumdan kurtulabilseydim hayırlısiyle..)

Ellerine sağlık canım..Öpüyorum yanaklarından..


Sevgiler..

Ferkay 8 Mayıs 2009 11:21  

Bayılırım domatese ama kışın yemem çünkü onlar domates gibi kokmuyor.
İşte o zamanda böyle kurusu devreye giriyor. Nunum harika görünüyorlar.
Kocaman öpüldün..

PAPATYA PRENSES 8 Mayıs 2009 11:37  

En çok poğaçalarda kullanıyorum ben:))

Ama en iyisi kendine bi ekmek yapayım, kuru domatesli ve zeytinli mım:)

Çok teşekkür ederim Nunucum bilgiler için..

NzlGl 8 Mayıs 2009 12:17  

Alış-veriş listesine yazılmıştır.
Yarın alınacaktır.
Bilgiler için çok teşekkürler
sayenizde yeni tatlar deneyeceğiz
sevgiler

Adsız 8 Mayıs 2009 17:09  

oy aman nunu buna bayılıyorum ben. balık yanında ve senin gibi çay yanında hastayım. eline sağlık şekerciğim. çokda güzel duryor serviste.
iyi tatiller size.
A.SEMA

kristalkelebek(aslı) 8 Mayıs 2009 17:54  

Ohh evde koca bir poşet kurutulmuş domates var. Eh bu tarifle ben de yaparım bu güzellerden;). Ellerine sağlık canım.
Sevgiler Nunucuum:).
aslı

Adsız 8 Mayıs 2009 18:17  

ya nunu ne mübareksin sen, daha dün konuşuyorduk bugün ömüme düştü şekli şemali. hay allah razı olsun, nette bu kadar güzeli yok bulamadık -) haberin olsun emi -)
öptükkkk canım seni.
ADA- SAHİL

pelince 8 Mayıs 2009 18:51  

Canım ben çok severim.Özellikle salata da ,yada ekmek olmuşsa :)

boncuk mutfakta 8 Mayıs 2009 19:03  

Eline sağlık Nunucum anneler günün kutlu olsun öpüldün canım.

Adsız 8 Mayıs 2009 19:37  

nunucum haklısın, seven yapan çok iyi bilir bu tadı lezzeti.
benimde vazgeçilmezim son yıllarda.
eline sağlık diğer resmide bekliyorum canım.
iyi akşamlar. BANU

HUYSUZBALIK 8 Mayıs 2009 20:19  

Nunucum hem yazıyı hem de yorumları okudum. Kendime sinir oldum...Herkes biliyor da ben neden bilmiyorum bu lezzeti diye... İlk işim denemek olacak. Domatesi 30 yaından sonra yemeye başlayan ben bakalım kuru domatesi nasıl bulacağım. :) Sevgiler...

Adsız 8 Mayıs 2009 20:53  

bayılırım kurutulmuş domatese hele böyle salatada nefis acaba yazın bizde kurutabilir miyiz

ellerine sağlık
sevgilerrr

made in funda 8 Mayıs 2009 21:07  

nefis olduğuna eminim..afiyetler olsun canım..

Adsız 8 Mayıs 2009 21:20  

İYİ AKŞAMLAR NUNUM.
o bize yumurtalısından yaptın hani, o resmide koyarmısın duruyorsa ? ben onuda yapmak istiyorum. harika bir kahvaltıydı canım teşekkür ederim.
ellerine sağlık canım.
zeynep günal

Esra'nın Mutfağı 8 Mayıs 2009 21:25  

Ben de kurumuş domatesi bulgur pilavına katmıştım çok güzel tat vermişti. Ellerine sağlık:)

TAZENANE 8 Mayıs 2009 21:36  

Salatada makarnada bayılırım.
İyi akşamlar.

Seda'nın Günlüğü 8 Mayıs 2009 21:38  

Canım tadı muhteşem olur bilirim. Senin sayende hatırlamış da oldum. Yarın pazardan bende alıyım bari :)
Seninde Anneler günü kutlu olsun Nunucum.
Sevgiler

Adsız 8 Mayıs 2009 21:57  

ay ben kaçırdımmı bu güzl tabağı.
bak üzüldüm ama nunuş.
=(( FERDA.

ebruli 8 Mayıs 2009 22:13  

Çok severim kurutulmuş domatesi ben de.Kavaltıda ,beyaz peynirle mm süper.Ellerine sağlık sevgiler :)

Aybike Ceylan 8 Mayıs 2009 22:58  

:))

Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle...

Adsız 8 Mayıs 2009 23:12  

iyi akşamlar iyi tatiller canım.
elelrine sağlık.
arkadaşının annesine başsağlığı diliyorum tekrar..
. sevgiler canım. ASUMAN

IŞILCA TATLAR 9 Mayıs 2009 00:32  

Nuray'cığım,

Senin bloğu sakıncasız blog ilan ettim. Rahatlıkla gelip bu güzelleri seyrediyorum.
Bilgiler hazine değerinde, yemekler, çeşitler, enfes.
Ellerine, gönlüne sağlık canım.
Erken de olsa şimdiden anneler günün kutlar,kucak dolusu sevgilerimi gönderirim.

Adsız 9 Mayıs 2009 07:34  

renkler öyle cezbedeciki, bende çok yerde kullanarak çeşidimizi artırıyorum soframızda nunucum. ama faydaları konusunda bilgili değildim maalesef. artık başka gözle görüyorum yaptıklarını. eline sağlık faydalı güzel insan.
sevgiler anneler gününüz olsun.
ELÇİN SARIYER.

Hayatın Ressamı 9 Mayıs 2009 09:20  

bu kuru domatesin üstüne limon yerine narekşili sarımsaklı zeytinyağlı sosta çok yakışıyor.ellerine sağlık çok değişik bir tat ve et yemeklerinin yanıonda enfes oluyor.

karamel mutfak 9 Mayıs 2009 12:52  

bizdede yazın bol miktarda kurutulur harika bir tat tuz ve limon bile yeterli bence ellerine salık nunucum.anneler günün kutlu olsun.öpücükler.

mutfaktakizaman 9 Mayıs 2009 14:32  

sunumaa bakin yaa harikaaa...
bende cok severim kuru domatesi hatta kavonaza basiyorum birkac dis sarimsak ,kekik ve saf zeytinyagi esliginde harika bir kahvaltilik oluyorr ellerine saglik canim saglikli yasama destekkk;))))

Adsız 9 Mayıs 2009 15:07  

ya nunum çok güzel olur tabii.
bak bizim yadelelrden yemişin ne güzel olmuştur.
afiyet olsun, çok güzel olmuş sevgili nunum. anneler gününüzü ve annenizide kutlarım.
sevgiler.
İZMİR SEFERİHİSAR
Aysel Batur

nilüfer 9 Mayıs 2009 15:32  

sevgili nunu sitenizi uzun uzun gezdim dolaştım çook güzel bilgiler var özelliklede çok tatlı dillisiniz anneler günününüz şimdiden kutlarım mutlu hafta sonları diliyorum sevgiler.

NzlGl 9 Mayıs 2009 16:36  

Söz verildiği gibi kuru domatesler alınmıştır. En kısa zamanda soframızda yerlerini alacaklardır:)))
teşekkürler nunucuğum
sevgiler

lemanice 9 Mayıs 2009 16:59  

anneler gününü kutluyorum sevgilerimle.

beyaz mendil 9 Mayıs 2009 18:02  

Tek kelime ile muhteşem.

Zehra Gürgen 9 Mayıs 2009 22:19  

Nunum, bende çok severim..off off ne zamandır yemedim ya?? üzeri zeytinyağlı..resimlere bakarken zaten kaydım.
Canım ellerine sağlık.
Ve tabii ANNELER GÜNÜN KUTU OLSUNNN !!!!

canımmmmm :)))

Cocukla Cocuk 10 Mayıs 2009 22:47  

domatesi çok seven birisi olarak besleyiciliğine çok sevindim. kuru domates denemedim, en kısa zamanda denemek istedim. Çok lezzetli görünüyor

Adsız 14 Mayıs 2009 07:32  

çok şükür yaptım.. ve sabah akşam elimde ekmek bunu yiyorum nunu :)))
durum vahim..
YAKTIN BENİ !!
Mine.K

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP