PANCAKE

>> 4 Mart 2009 Çarşamba







PANCAKE

1 sb un
1 sb süt
1 yumurta
1/2 pk vanilya
1/2 pk. kabartma tozu,
1/2 çk tuz
1 yk erimiş soğumuş tereyağ ( çok lezzet veriyor)
1 tatlı kaşığı dolusu şeker (2 de olabilir)
Hepsini blendrda karışrınız. Buzdolabında yarım saat dinlendiriniz.
( Çok kalablık misafirlerde 2 katı ölçü kullanınız. )

Isıtılmış teflon tavasına, 1 çk sıvı yağ konur
bir kepçe pancake hamuru tavanın ortasına dökülür.
göz göz olunca altı kesinlikle olmuş demektir,yoksa yanar !!
ben resimlerle anlatmaya çalıştım. tavanın altı yarım kısık olmalı
aksi takdirde yanık renkleri oluşacaktır,Tam rengi altın sarısıdır.
Kapaklı bir borcamda muhafaza ederseniz, sıcak -ılık yemesi çok keyiflidir.

Özellikle kış aylarında portakal reçeliyle tercih ederim.
Tabii nutellayı söylemeye gerek görmüyorum :)) İki lezzet muazzam oluyor.
Yazın böğürtlen- ahududu- kayısı- şeftali reçelleri ve çilek enfes oluyor.
Bizler kahvaltı sofralarımızda çok sık tercih eder ve çokda çeşitli şekillerde sunarız. Kekin tavada pişmiş halidir aslında kendisi :)
HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR.

33 yorum:

Adsız 4 Mart 2009 09:39  

canımcım inanırmısın hiç yapmadım..
otellerde yedim hep,
bide SENDE TABİİ Kİ =]
sağol canım tarif için. ne kolay bişeymiş meğer.
SELMA.

Adsız 4 Mart 2009 10:05  

nunucum ellerine saglık harika bir tattır bu
elma hanım hiç denemedim demiş selma hanımcım mutlaka deneyin hele bu tarif sevgili nunudsan sa mutlaka deneyin harika bir lezzettir

sarımutfak-hande 4 Mart 2009 10:27  

nefis olmuşlar ellerine sağlık canımcım
öptüm kocaman kocaman

sarımutfak-hande 4 Mart 2009 10:27  

nefis olmuşlar ellerine sağlık canımcım
öptüm kocaman kocaman

Bulbulunyeri 4 Mart 2009 10:43  

Canım,
ellerine sağlık. Bizim de kahvaltı masalarımız da severek yediklerimizdendir.
Tatlı, tuzu içine ne koysanız yakışır.
Sevgiyle kal.

Damak Tadı 4 Mart 2009 11:05  

Canım çok nefisler ve bende çok severim..Çok sevdiğim haldede hiç yapılmaz bizde..))Hafta sonu çocuklar geldiğinde denesem bende canım..))Harikasın nunu'cuğum..Kocaman sevgiler tatlım..

Unknown 4 Mart 2009 11:06  

Canımmmm harikalar benim gibi tatlı
seven bir insan için müthiş seçenek
ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız 4 Mart 2009 11:24  

CANIM NURAYCIĞIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR, BİZDE NE ÇOK SEVERİZ. ELİNE SAĞLIK GÜZELİM.
BANU.

PASTA TASARIM By Nesrin Tong 4 Mart 2009 11:28  

NUNUCUUUUUMMMMMM.... OĞLUŞUMUN PANCAKELERİNDEN YAPMIŞSIN...... ÇOK SEVER....HADİ SANA PANCAKE YAPAYIM DEDİĞİMDE MUTLULUKTAN ZIP ZIP ZIPLIYOR.....:)) BALLI KAYMAKLISI DA PEK GÜZEL OLUR HANİ..... ÖPÜYORUM CANIM..... ELLERİNE SAĞLIK....SEVGİLER....

Unknown 4 Mart 2009 12:10  

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM...

egeli 4 Mart 2009 12:10  

AHHH NUNUMMMMMM ...BEN BUNA BİRDE KREP'E DAYANAMAMMMM .....AMA KİLOLAR????? AĞLAMAK İSTİYORUMMMMMM...:(
ELLERİN DERT GÖRMESİN CANIM.

neslihan erzincan özgür 4 Mart 2009 12:42  

Nunucuğum nefis bir lezzet.çok severim.ellerine sağlık canım.ne de güzel yapmışsın.afiyetler olsun.sevgilerimle...

hepsusluydum 4 Mart 2009 12:56  

Mıımmmmm çok güzel olur bu mamalar..Ben borcam büyüklüğünde 4-5 tane pişirip ıspanaklı börek yapıyorum.Çok güzel oluyor(muş) yiyenlerin yalancısıyım :)) Sevgilerimle Zehr@

NuR 4 Mart 2009 13:32  

Harika görünüyor, ellerinize sağlık, tatlı sevenler için renk renk reçellerle yemek keyif olacak. Ben reçelleri sadece görüntüleri için seven, tatlıyla arası olmayan biriyim:(( Ama daha dün, kabuklarının kokusuna kıyamayıp atmadığım portakallarımdan reçel kaynattım. Kavanoz kurdelendi süslendi, zorla çantasına sokulacak biri bekleniyor:)))
Sevgiyle kal

Unknown 4 Mart 2009 14:36  

canım
ellerine sağlık çok güzel olmuş.
Sevgiler

hayat 4 Mart 2009 14:55  

Nunucuğum, muhteşem görünüyorlar.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiyle kal canım...

Adsız 4 Mart 2009 15:03  

sabahları ne güzeldir hakikatende nunucum. arasında çikolata ve frambuaz.
offffffff offffffff.. offf !!

Primarima 4 Mart 2009 16:31  

kızım çok severek yiyor...sizinkide nefis görünüyor.

Esra'nın Mutfağı 4 Mart 2009 16:46  

Ellerine sağlık üstüne bal sürüp yemek istedim şimdi.veya sarelle. herşeyle gider bu.

Adsız 4 Mart 2009 17:01  

NE GÜZELDE ANLATMIŞSIN NUNUCUĞUM.
HAFTA SONUNA MMUTLAKA YAPILACAK.OKADAR SEVERİMKİ,BEN MEYVEYLEDE SEVERİM HATTA.
HARİKASIN

ELÇİN SARIYER.

Aybike Ceylan 4 Mart 2009 18:21  

Nunum,
Ellerine saglik, harika olmus. Biz de bu isler esime ait:))
Opuyor, sevgilerimi gonderiyorum.

made in funda 4 Mart 2009 20:07  

HİÇ DENEMEDİĞİM BİR LEZZET AMA MUTLAKA DENEMELİYİM GALİBA .ELİNE SAĞLIK CANIM...

pelince 4 Mart 2009 20:19  

Benim küçük kuşlar ve büyük kuş bayılır..Her pazar yalvarırlar bana,bende çok nazlanırım hani :))

Ellerine sağlık...

bir dilim bir tutam 4 Mart 2009 20:44  

Nunu'cum dogum günü tebrigin icin tesekkürler....
Ayrica pancake bizde cok yapariz.Burada Pancakler Akca agacinin surubu ile ikram edilir.

Unknown 4 Mart 2009 22:02  

yarin yapsam hic fena olmaz.ellerine saglik:)

sevgiler

HUYSUZBALIK 4 Mart 2009 22:42  

Yabancı dizilerde bunu yapıp akçaağaç şurubu ya da reçelle yiyorlar ya hep özenirim Nunu' cum... Seninkiler de nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

KİZHATCE 4 Mart 2009 22:47  

offffff bu ne güzel bi tattır yaaaa bide üzerine nutella koyyy ,yok böyle bişi....eline sağlık nunu cuğummmmmm

lemanice 4 Mart 2009 23:01  

harika bir sofra nunuşum evet sofralar paylaşılmalı:))ben de olmalıydım:))ellerine emeğine sağlık.her zamanki gibi harikasın.sevgiler.

Adsız 4 Mart 2009 23:29  

Nasipse yarın sabah kahvaltıda oğluşa muhakkak yapılacak:))

Adsız 5 Mart 2009 00:00  

Pancake, himmm guzel gorunuyor.
Ben hamurunu hep hazir alip yapiyordum. Bal veya syrup ile guzel gider. Ellerinize saglik

Adsız 5 Mart 2009 00:47  

nefıs ellerıne saglık cok severım goksınde bayılır. sevgıler...

Unknown 5 Mart 2009 02:57  

Oğlum bayılır bunlara nefiss görünüyorlar
ellerine sağlık
sevgiler

a_y_s_e 6 Mart 2009 20:42  

Amerikadaki bazi ev arac gerec dukkanlarinda ozel pancake muhafaza kaplari var. Seramikten 5 cm derinliginde bir firin tabagi dusunun, ama kapagi uzerinde goz goz delikler var ve o da seramikten. Hic almadim ama heralde icindeki sicaktan buharlanip hamurlasmasini engelliyor. Belki Turkiye'de de vardir, bakin isterseniz.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP