SODALI BÖREK

>> 18 Şubat 2009 Çarşamba



SODALI PEYNİRLİ BÖREK

5 yufka
1/2 sb sıvıyağ
1.5 sb süt
2 yumurta
1.5 şişe soda ( 2- şişede olabilir )
peynir- maydanoz

yağ-süt ve yumurta çırpılır,
yağlanmış tepsiye yufka serilir,aralarına karışımdan gezdirilir,
orta kata gelince peynirli harcı konup,
diğer yufkalar aynı işlemi yapılır. üzerine susam- çörekotu serpilir .
kareler halinde kesilir ve sodalar ,kesiklerin yerlerinden dökülerek, en az 5-6
saat dinlendirilir (ben sabah yapmayı tercih ediyorum )
önceden ısıtılmış 170* pişirilir.

AFİYET OLSUN.

9 yorum:

HÜLYA 18 Şubat 2009 08:17  

günaydın nunucum.. güne böyle gzüel bir börekle başlamak ne gzüel olurdu yumuşacık ve misler gibi.... ellerine sağlık canım...

sevgiler

pelince 18 Şubat 2009 08:39  

Sanırım yazdıklarım gitmedi :(

Anneciğimde çok sık yapar,bu pazar için hemen siparişimi vericem...
Çok leziz olmuş,ellerine sağlık...

Güneşli ve keyifli bir gün diliyorum...

NzlGl 18 Şubat 2009 08:40  

Sevgili Nunu

Hızınız eski halini aldı:))))
Vallahi yetişilmiyor. Ama hiç şikayetçi değilim çünkü uzun zamandır sizden bunu bekliyor(dum)duk Allah çok şükür olsun
Ellerinize sağlık sodalı böreği bende yapıyorum ama yine bişey öğrettiniz sodayı en son dökmeyi
teşekkürler
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Şubat 2009 09:05  

HÜLYAcığım.. haklısın canım sabahları ne güzel olur..


PELİNciğim,
anneciğine sevgiler,şimdiden afiyetler olsun tatlım.


NAZLIGÜLcüğüm
şımartıyorsun beni, :)) alışıcam bak sonra... :))
Bunlar arşiv canım. Bu aralar sık sık bıktıracağım sizi. :)
Mart ortası yine İŞBAŞI yapacağım kısmetse.. O güne kadar devammm.....
* Bu arada soda en son dökülüp beklerse ipek gibi oluyor, su böreği havasına geçiyor adeta..
AFİYET OLSUN CANIM.

Damak Tadı 18 Şubat 2009 10:21  

Ellerine sağlık canım hepsi çok nefis görünüyor..Sodalı böreği bende çok severim..ama..!!

Adsız 18 Şubat 2009 10:39  

AAA.
AŞAĞI MI BAKAYIM.
YUKARIMI
ŞAŞIRDIM AYOL

ESİN.
=))

Cocukla Cocuk 18 Şubat 2009 23:48  

bu böreği bilirim su böreği gibi lezzetli olur...aklıma düşürdün şimdi olsa da yesem:))

NEŞELİ MUTFAK 19 Şubat 2009 00:03  

ellerine sağlık bizim arkadaşlardan birinde yemiştim bu böreği harikaydı tarifinizde yazmıştı ama kaybetmiştim iyi oldu senin bunu yanınlaman.bende bunun üzereine yazarak değil yaparak öğreneyim şu böreği.bu arada hastalığı allah kimseye göstermesin geçmiş kötü günler geçmişte kalsın .sevdiklerinle birlikte gelecek güzel günleri var eminim önünde. sevgiler

NEŞELİ MUTFAK 19 Şubat 2009 00:03  

ellerine sağlık bizim arkadaşlardan birinde yemiştim bu böreği harikaydı tarifinizde yazmıştı ama kaybetmiştim iyi oldu senin bunu yanınlaman.bende bunun üzereine yazarak değil yaparak öğreneyim şu böreği.bu arada hastalığı allah kimseye göstermesin geçmiş kötü günler geçmişte kalsın .sevdiklerinle birlikte gelecek güzel günleri var eminim önünde. sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP