AYVA REÇELİ

>> 5 Şubat 2009 Perşembe





AYVA REÇELİ

725 gr ayva
575 gr şeker
3 sb su
6 adet karanfil
!/ 2 limon suyu


-ayıklanan ayvalar dilimlenir, çekirdekleri ayrılır,
-çekirdekleri ile beraber önceden haşlanır ( ben fissler düdüklümde, 3 sb su ile 1 dk haşladım )
-içine şekeri ekleyip ,eritip, yavaşça karıştırıp ,karanfilleri ekledim.
-25-30 dakika içinde kıvama gelince, yarım limon suyu ekleyip 3 dakika kaynattım.


** genellikle kilolarca reçel yapmıyorum. sadece mevsimindeki meyveleri 2-3 adet olarak hazırlıyor, bitincede bir başka meyveyi sıraya alıyorum.
bu yüzden reçel tariflerim az sayıdan oluşmaktadır. az şeker kullanıyorum ,çünkü miktarı az olunca çabuk bitiyor.(yoksa dayanmaz küflenir)
saklanacak reçeller ise,daha fazla şekerle yapılıp, biraz daha uzun kaynatılmalılar.
afiyet olsun..

42 yorum:

made in funda 5 Şubat 2009 22:19  

mmm süper görünüyor tabak!!hemen alıyorum sen yeniden yap.ellerine sağlık canım benim.

Damak Tadı 5 Şubat 2009 22:44  

Çok nefis görünüyor Nuray'cığım..Hele o karanfillerin görünüşü bitirdi beni..Ellerinize sağlık bitanem..Kocaman sevgiler..

egeli 5 Şubat 2009 23:02  

AYYYY... TARİF ÇABUK GELSİN LÜTFEN,BEN DAYANAMICAM.....SÜPER GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK NUNUMMMMM...

Unknown 5 Şubat 2009 23:14  

Canımmmm iyi geceler valla yine zerafetin ve sen...Ellerine sağlık harika tarifi sabırsızlıkla bekliyorum öptüm kocaman...

Ilker Erdem 5 Şubat 2009 23:16  

Sayfanizi ilk defa gordum ve ayva recelini cok begendim. Goruntu super. ellerinize saglik. Sevgiler

pelince 5 Şubat 2009 23:43  

Off nefis bir görüntü,kahvaltı şenlendi desene..Ellerine sağlık..

Sevgiler...

Adsız 6 Şubat 2009 01:23  

Nuraycım, ellerine sağlık çok güzel görünüyor, ben pek severim doğrusu, sevgilerimle

hanimelipasta.com 6 Şubat 2009 02:23  

Her zamanki gibi harika bir iş çıkarmışsın ellerine sağlık canım.
Dur hemen şurdan biçatal alayım bkiim hımm mmmmmmmmm nefis nefis :))

Sevgilerimle
Hülya
www.hanimelipasta.blogspot.com
da yeni tariflerimleyim ziyaretlerini beklerim

Mehtap Pasin Gualano 6 Şubat 2009 06:07  

tarif yerine firindan sicak ekmek alip, biz gelsek..?

Bir Dut Masalı - nUnU 6 Şubat 2009 06:54  

MEHTAP P.G,
Vallahi tam 12 den vurdun mehtapcığım :))

teşekkürler arkadaşlar.... :)

Adsız 6 Şubat 2009 08:34  

nunucuğum hepsini nasıl aynı boyda kestin ki ?
birde rengi çok güzel tutturmuşsun canım.
gıda boyası varmı içinde acaba ? kışın en sevdiğimiz reçeldir. çok beğendim canım. selamlar. ASU.

NzlGl 6 Şubat 2009 08:46  

Bu ne güzel renktir böyle nunucuğum
Ellerinize sağlık. Reçellerle pek aram olmasada insanın ekmeğini batırıp yiyesi geliyor:)))
Sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU 6 Şubat 2009 09:27  

ASUMANcığım
gıda boyası hiç kullanmadım reçellerde !!!
bu ayvanın doğal rengi. birazda bekleyince çok daha güzel bir renk veriyor.
ayva dilimlerini ise sıradan kestim,özel bir makine yok yani...
afiyet olsun..

Unknown 6 Şubat 2009 10:21  

Canım günaydın benim tatlıyla aram çok iyi olduğu için hazır olan kaseyi izninle alıyorum.Ellerine sağlık kocaman sevgiler...

AKDENİZ AKŞAMLARI 6 Şubat 2009 10:36  

Cok nefıs gorunuyorlar .Ellerıne saglık canım.Kucak dolusu sevgıler..

Adsız 6 Şubat 2009 10:41  

ah şimdi orada olsaydım..
yada bu reçel güzeli benim yanıbaşımda olsaydı =((
esin

Adsız 6 Şubat 2009 11:39  

Benim cok sevdigim fakat yapmasini beceremedigim bir recel. Harika olmus, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Saliha 6 Şubat 2009 11:51  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Saliha 6 Şubat 2009 11:52  

çooookkkkk severım çooookkkkk....mmmmm ellerıne saglık arkadasım....enfes ..

neslihan erzincan özgür 6 Şubat 2009 12:40  

Nunucuğum reçelin şahane olmuş,rengi harika...ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Adsız 6 Şubat 2009 12:50  

ayy sen bunu kaymaksız yemezsin dimi.. =)))))
acaip güzel olmuşş ama...
( tabiiki her zamanki gibi)
sabırsızlıkla bekliyorum.
öptüm şeker seni.
SELMA.

Bir Dut Masalı - nUnU 6 Şubat 2009 13:09  

SELMACIĞIM,
MÜMKÜNSE KAYMAKLA LÜTFEN..
:))))

Adsız 6 Şubat 2009 14:01  

merhaba arkadaşım bayılırım ayva reçeline ama reçel yapmasını sevmiyorum vede kıvamını ayarlamasını bilemiyorum onun için sizlerin sietesinde görünce reçelleri içinm gidiyor. ellerine sağlık . arkadaşım senden bir ricam var sayfanın sağındaki yörüngemde parlayan yıldızlar adı altındaki programı nerden indiriyosun yardımcı olursan sevinirim arkadaşım.bende beklerim şimdiden teşekkür eder iyigünler dilyerim arkadaşım...

Adsız 6 Şubat 2009 14:58  

Ellerine sağlık Nunucuğum,süper olmuş.En sevdiğim reçeldir kendileri.Sevgiler...

Adsız 6 Şubat 2009 15:20  

sevgili nunu çok güzel olmuş,
birazdan denemek için mutfakta olacağım.çünkü az miktarla olan tarifim yoktu.
çok teşekkürler ellerin dert görmesin

AYSEL BATUR-seferihisar

Sevde 6 Şubat 2009 16:38  

Merhabalar;
Reçelin rengi bir harika..
Paylaşımınız için teşekkrürler...
Sevgiler

Adsız 6 Şubat 2009 16:39  

Kokusu mis gibi burnuma geldi.
Ellerine sağlık.
Biz hep ev reçeli kullanırız.
Ev yapımı bir başka kokar.
Sevgiler.
İyi hafta sonları

Adsız 6 Şubat 2009 16:56  

reçelleriniz harika olmuş????

tadını çıkart nunu !

tijo

Adsız 6 Şubat 2009 17:15  

canım her sene tatma şansına sahip olduğum için tescilli ayva reçeline saygıyla eğilirim :))
çok öptüm canım seni. NESRİN.

:)den 6 Şubat 2009 17:17  

Ayvaları rendeleyerek reçelini yapmak da çok hoş oluyor Nunucuğum.
Az miktarda yapmak daha akıllıca dediğin gibi. Ellerine sağlık güzelcim:)
Sevgiler...

Adsız 6 Şubat 2009 17:36  

Kahvaltıların nefis tatlısı ayva reçelini çok güzel yapmışsın. Enfes görünüyor, eline sağlık canım.

SOFRAOZLEMİ 6 Şubat 2009 17:39  

çok severim canım tam mevsimi ne güzel yapmışsın.ellerine sağlık.

Unknown 6 Şubat 2009 17:56  

ELLERİNİZE SAĞLIK ZİYARETİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER
SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM

Adsız 6 Şubat 2009 18:37  

ne kadar berrak bir görüntü.çok çok güzel olmuş nunuşşşş.
az olsun öz olsun.eline sağlık canımcım. çok öpüldün.
FERDA

Cocukla Cocuk 6 Şubat 2009 19:35  

Ayvayı genellikle tatlısını yapıyorum. Reçel yapmasını denemediğimden sanırım. Miktarı az olan bir tarifinle denemeye niyetlendim ama, öyle nefis görünüyor ki... Ellerine sağlık

Bulbulunyeri 6 Şubat 2009 19:41  

Canım,
missss gibi kokuyu takip ederek, bloguna ulaştım. İnanılmaz güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Baharcicegi 6 Şubat 2009 19:48  

rengi cok berrak olmus,buda zaten recelin tam kivaminda cok lezzetli oldugunu gösteriyor,recel konusunda tam ustasin ellerine saglik canim

beyaz mendil 6 Şubat 2009 23:55  

Çok güzel görünüyor,ellerine sağlık canım.

ruhdagı 7 Şubat 2009 00:03  

Bende ayva reçelini seviyorum ama yapmayı hiç denemedim. Tarif az ölçüde olması bakımından çok iyi. Umarım üşenmem denerim.

Selamlar.

Adsız 7 Şubat 2009 03:42  

elerinize sağlık bayılırım bu reçele harika gözüküyor;)

Moonish (moonsun) 7 Şubat 2009 06:33  

Nunucum, bu nefis gorunuyor, rengine bayildimmm :))

Adsız 7 Şubat 2009 08:03  

nunişim bayıldım sabah sabah.gerçekten çok ustasındır reçellerde.hoş nede değilsinki maşallah sana.
imrendim,allahtan evde biraz var.ben iyisimi kahvaltıya geçeyim -) çok güzel olmuş canım
iyi tatiller öptüm.
SEMRA U.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP