PRİNÇ DÜNYASI :)

>> 14 Kasım 2008 Cuma

Kestaneli, iç pilav,


* Yeşil mercimekli bulgur pilavı,
Mısırlı Pilav,

Domatesli,kıymalı bulgur pilavı,


Nohutlu bulgur pilavı,
Domatesli pilav
KESTANELİ PİLAV
- 3 sb prinç ( 1 saat ılık tuzlu suda beklemiş , ve reis pirinç kullanırım)
- 5 sb su
- 1 iri soğan
- 1 körpe havuç -küt küp kesilmiş
- 2 yk kuş üzümü
- 1 yk fıstık
- 1/2 yk tereyağ
- 4 yk sıvıyağ
- 1/2 çk. tarçın- toz karanfil- kara biber-tuz
- 1.5 sb ayıklanmış haşlanmış kestane ( ben su değdirmem ve buharda pişiririm tüm sebzeleri)
Sırasıyla yağ,soğan kavrulur, havuç eklenip ,prinç ilave edilir, tüm baharatlar ve suyu eklenip en son üzerine kestaneler serpilir. pişirilip demlenmeye bırakılır.
Bu kimseyi yanıltmayacak tam ölçü tariftir.
BULGUR PİLAVI
- 3 sb bulgur ( reis marka kullanıyorum)
- 2 soğan
- 4 yk sıvıyağ- yarım tatlı kaşığı teyağ
- 2 domates veya salça
- 2 çarliston biber
- kıyma- kuşbaşı et- tavuk- et suyu- tavuk suyu-nohut- mercimek- mısır- havuç ( seçeneklerimdir daima )
- bir çay bardağı mercimek (reis marka ) veya
-1 sb haşlanmış nohut (reis marka )
- 1/2 çk taze çekilmiş karabiber- tuz
- 6 sb et veya tavuk suyu ( iç malzemeye göre )
Yağ,soğan pembeleştirilip, domates veya salçası eklenir, sırasıyla bulguru, etleri, sebzeleri, baharatları ve bakliyatları arzuya göre ilave edilip suyu verilir.
DOMATESLİ PİLAV
- 3 sb pirinç ( 1 saat ılık tuzlu suda beklemiş )
- 4 yk sıvıyağ + 1 çk tereyağ
- 2 iri domates
- tuz (tadına göre)
- 5 sb su (et veya tavuk veya sebze suları olabilir )
Domatesin suyu tencerede çektirilip yağı ilave edilir ve pirinçlerle kavrulur, suyu eklenip demlemeye bırakılır.
Elbetteki Pirinç ve Bulgur ,sofralarımızın vazgeçilmezleri arasındadır.. Hem yemeklerin yanında çok iyi ve doyurucu bir garnitür,
Hemde sağlık açısından çok gerekli besinlerdendir.
Bizim sofralarımızda da sık sık yerini alır.. Pilavda kestaneli, Bulgurda ise ,TERCİHİM DAİMA KEPEKLİ VE NORMAL BULGURDAN YANADIR.
AYNI *YİNG- YANG* da :)) olduğu gibi...... :)))
HEPİNİZE LEZZETLİ , BESLEYİCİ ve DENGELİ SOFRALAR DİLİYORUM..

48 yorum:

akasyakokusu 14 Kasım 2008 22:46  

canım bayıldım bayıldım.tabağımı doldurdum sayende.
pirinç pilavına oldum olası bayılırım.
şimdide pilav showw olmuş:))
hala söylemedin hangi kanala showw yapacaktın :))
bu arada çok tşk ederim hep yanımdaydın bana teselli verdin..eksik olma saol varol canım.
çok öptüm sevgilerimle.

Saliha 14 Kasım 2008 23:10  

nunu,boyle toptan resım ve tarıf verıp benım toptan sektei kalbten gıtmemı saglıyacaksın canım:PPPPP

boyle guzellıkler alıstıra alıstıra yayınlanır kuzum ,bırden hepsı beraber olunca ıstah kabarıyo gece gece fena oluyorum:)))))))

saka bır yana ellerıne saglık ben mercımeklı bulgura bayıldık seklıne:)))beklıyoruzz tarıflerıııı..

meleginmarifetleri 14 Kasım 2008 23:19  

hmmm harika hepside mütiş görünüyor ellerine sağlık canım..
Hoşçakal.

Adsız 14 Kasım 2008 23:27  

çok çok lezzetli görünüyorlar ayrıca sunumunuz herzamanki gibi çok hoş ve zarif tarifleri bekliyorum:))

İçimden Geldiği Gibi 14 Kasım 2008 23:29  

üff gece gece acıktım valla şimdi bunları görünce..

Adsız 14 Kasım 2008 23:44  

Yemeklerde bile dengelisin Nur'cum. Yin Yang olayı beni bitirdi tariflerini bekliyorum.

Demet 14 Kasım 2008 23:57  

Hepsi birbirinden harika, pilavi sevmeyen yoktur sanirim :)

Adsız 15 Kasım 2008 00:03  

kahve dünyası.
çikolata dünyası
veeeeeeeee....
pilav dünyası :=}}}}
çok hoş.
hakikaten acaip hoşlar ..
kestaneli ve ying yang bitirdi beni..
ne kızsın ya..
40 yıllık pirincin zerafetine bak... HELAL !!!

Semra.

zeynep 15 Kasım 2008 00:10  

of off harika görünüyor gerçektende ,ne ararsan var :)) ellerine sağlık domatesli olana bayılırım ama hepsi eminim çok lezzetlidir..

Damak Tadı 15 Kasım 2008 00:10  

Şekerim,bende şimdi geldim toplantıdan ve sayfaya bazı şeyler eklemek istedim..Fakat postu güncellediğini görünce, yine bir show olacağını düşünüp hemen sana koştum..))Yanılmamışım..)))Bu seferde pirinç dünyasına düşmüşüm..Harika sunumlar,harika pilavlar..Sanki mübarekler açık büfelerdeki gibi dizilmişler..Al tabağı eline dilediğinden tabağına doldur..Ellerine sağlık canım benim..Afiyetler olsun sizlere..))

Öpüyorum canım benim..Mutlu hafta sonu tatili diliyorum..


Not:Parmağımı kaldırdım ama korkudan sorumu soramıyorum..)

Yaşamın kıyısında 15 Kasım 2008 00:21  

Yazılarını özledim,
fotoğraflarını özledim,
tariflerini de özledim,
kısaca seni özledim.
Hepsi çok çok güzel ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Adsız 15 Kasım 2008 01:29  

aman tanrim! yummie=)

elma şekeri 15 Kasım 2008 02:04  

enfes görünüyorlar ellerinize saglik....

Adsız 15 Kasım 2008 08:57  

Pirinç pirinç olalaı,bulgur bulgur olalı böyle giyinmemişlerdi.
bende böylesini görmdim ne yalan.
yine harikasın gülüm.
YİNE !!!!!!!!!!!
iyi tatiller... ESİN.

HÜLYA 15 Kasım 2008 09:17  

oooh süper bir show daha..bacım sen en kral showmenlerden de kral oldun. Sunum , zerafet ve lezzet harika eee daha ne istenirki.. oturup yemesi en büyük zevk...

elelrine sağlık canım hepsi harika olmuş

Adsız 15 Kasım 2008 09:52  

azmı yedik bu marifetli sultanın ellerinden..
sayfana girince her seferinde daha ne yapmış olabilir ki ? diye düşünüyorum :}} ve yine hayranlıkla ayrılıyorum..
sen sozsuz bir yaratıcısın gerçekten..
emeklerim hep zirve olsun arkadaşım.başarılar dilerim
GÜLDEN. Y

Unknown 15 Kasım 2008 10:03  

sevgili nunu,
hep lezzetli(denenen tariflerden biliyorum)hemde mükemmel bir sunum..
harikasın.
pilavların herbiri diğerinden hoş görünüyor.ellerin dert görmesin.
sağlıcakla...

bir demet feslegen 15 Kasım 2008 10:07  

Bayıldım bayıldım resmenn..Ellerine sağlık, bugün pilav yapmak şart oldu :)
Sevgiler

Unknown 15 Kasım 2008 10:16  

hepsinin lezzeti farklı ve çok güzelellerine sağlık nunucum.

Feyza Fidan 15 Kasım 2008 10:21  

Nunucum, inanılmazsın valla, hepiciği ayrı nefasetli görünüyor, hele sunumların öldürdü beni..Güzel ellerin dert görmesin,
Çok öpüyorum seni..

Adsız 15 Kasım 2008 10:21  

canım benim senin sofralarından daima sağlık be denge akar zaten.
biz yaramazlık yaparız hep yerken,sen hiç yapmazsın !!
çelik iradeli nunu :]]]
her zamanki gibi görsellikte sınır yok yok bu sayfada.
ŞAHANEM BENİM.
ÖPÜYORUM

SELMA.

Unknown 15 Kasım 2008 10:27  

Aman Allahım Nunu'cum muhteşemsin,hayranım sana,ellerine,emeğine ve o güzel yüreğine sağlık.
Sımsıcak sevgiler ve mutlu hafta sonları diliyorum...

Adsız 15 Kasım 2008 10:37  

çok sevgili bir dut masalı,
bende bir boğaz kızıyım =)

benim gibi yeni evli gençlere örnek olacak sitelerin en vazgeçilmezisiniz.geçen sene portakal ağacıyla başlayan yemek serüvenime sizin harika sunum ve önerdiklerinizide ekliyor arşivlerimi mutlulukla kalabalık hale getiriyorum.sizi çok seviyorum.bilesinzki masalarım birebir sizinki gibi artık.yemek ve kekleriniz tam ölçü oluyor, çok güzel sözlerle ruhum şımarıyor sayenizde. çok teşekür etmek istedim size.hep takipçinizim.çok güzel günler yaşamak dileğiyle

elçin gürol - sarıyer

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Kasım 2008 10:43  

SEVGİLİ ELÇİN HOŞGELDİN. ÖNCE TEBRİK EDERİM YENİ EVLİLİĞİNİZİ.BANA YAZMIŞ OLDUĞUNUZ MAİLLER İÇİNDE AYRICA TEŞEKKÜRLER.
PORTAKAL AĞACI İYİ BİR TERCİH, HAKLISINIZ.
PEK ÇOK ARKADAŞIMIZIN DA EMEKLERİNİ YOK SAYMAK İSTEMEM BU ARADA ELBETTE.
SİZE FAYDALI OLDUĞUM İÇİN MUTLU OLDUM.
HEP BERABER GÜZELLİKLERİ PAYLAŞMAK HER ZAMAN DİLEĞİMDİR ,SIK SIK PAYLAŞIRIM BUNU.
BENDE SİZE SEVGİLER YOLLUYOR GÜZEL YARINLAR DİLİYORUM...
nUnU

Кâşiƒ 15 Kasım 2008 11:40  

Herzaman diyorum ; hakikaten sizin görselliğiniz muhteşem bu sunumlarda (:
Emeklerinize sağlık (:

neslihan erzincan özgür 15 Kasım 2008 11:54  

Nunu şeker süpersinnnnnnn!!!!!!!hepsi harika görünüyor canım ama özellikle ying-yang a bayıldım,harika bir sunum olmuş.ellerine sağlık.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

Zehra Gürgen 15 Kasım 2008 12:22  

Sunumunuz bir harika. Yemek yapmak bir sanat bence ama onu sunuş şekli apayrı bir sanat ve zevk meselesi.

Çok beğendim, benim eksiğimde bu, sunuma gelince es geçiyorum. Sizi takibime alıyorum. Öğrenecek çok şey var :)
sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Kasım 2008 12:33  

SEVGİLİ ZEHRA GÜRGEN
HOŞGELDİNİZ,
ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM ÖVGÜ DOLU YORUMUNUZA, MAHÇUP HİSSEDİYORUM KENDİMİ EMİN OLUNKİ...
HER ZAMAN BERABER PAYLAŞMAK DİLEĞİMLE... SEVGİLERRR..

Bulbulunyeri 15 Kasım 2008 12:45  

Canım,
sen artık yemek yapmaktan vaz geçtin. Sanat yapmaya karar verdin galiba. Tablo gibi,yaptığın her şey. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

kelebeklisaniyeler 15 Kasım 2008 18:23  

canim bayildim vallahi,yine harika bir show...pilavlarin hepsi muhtesem,benlik olmus hepsi:))masallah sana bu gidisle fena alisicam bu showlara bir de rejimde olunca zor oluyor:))opuyorum seni kocaman...

Adsız 15 Kasım 2008 19:12  

Bu kadar süslü, bu kadar güzel sunumlarla pilavlar ne yedim, ne gördüm :)
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler

Adsız 15 Kasım 2008 19:35  

ah canım benim
gündüzün ayrı güzel, akşamın ayrı güzel, senden ayrılıp eve geliorum bir başka alemden diğerine geçiyorum..
ben bu kadar güzelliği bir arada görmedim,zaten imkan yok eminim.
diğer yazılarına baktım çok doğru ama yerinde bir başlık gördüm.
NUNU MARKA :=)
Şaka yazmışsın ama
SEN ZATEN HEP BİR DEĞİL 10 ADIM İLERİDEYDİN BİZLERDEN..
ARKADAŞIM OLMANDAN - YAKININDA OLMAKTAN ÇOK ŞANSLIYIM.
SENİ ÇOK SEVİYORUM NURAYCIĞIM.
GÜZEL BİR GÜNDÜ HARİKAYDIN.SONSUZ TEŞEKKÜRLER SEVGİLİ CAN ARKADAŞIM.

MİNE.K

özlem 15 Kasım 2008 20:28  

Ayy bu güzellikte ne böyle bir pirinç bu kadar mı güzel sunulur sofralara.Mükemmelsiniz doğrusu..
Sevgilerimle..
Mutlu bir hafta sonu diliyorum..

Adsız 15 Kasım 2008 20:49  

nefıs nefıs ellerıne saglık canım sevgıler..

Ferhanca 15 Kasım 2008 21:01  

bunlara pasta pilavlar diyelim:))
çok şık görünüyorlar afiyetler olsun..

Tijen 15 Kasım 2008 21:25  

Ay kadın inanmıyorum sana, ne zaman yaptın da fotoğrafladın da dizi dizi dizdin bunları?

Nesrin DERİNKUYU 15 Kasım 2008 21:30  

ellerine sağlık süper gözüküyor :)

fatosun mutfagından... 15 Kasım 2008 22:54  

görüntüler süpeeerrr ötesiiii:)))canım ellerine sağlık çok güzel olmuşlar..sevgiler mutlu pazarlar nunucum

İlker Ergin 16 Kasım 2008 09:52  

Canımcım pilavlar çok güzel ama,sunumlar daha güzel olmuş valla.ellerine sağlık.çok çok öptüm canım.Sevgiler...

Unknown 16 Kasım 2008 10:55  

Pilavlar su yana sunumlari cok hos.Fikirleri dusunurken cok dusunuyormusun?:) saka tabiki insan ne buluyorsa onunla sunum yapiyor valla ben suslemelere hic vakit ayiramiyorum senin Ellerine saglik muhtesem sunumlar!

gülseren 16 Kasım 2008 12:04  

Canım ellerine saglık.Hepsi birbirinden güzel görünüyor..Hangisinden başlasak yapmaya acaba?Neyse birer,birer yaparız artık.Dün limonlu kek yaptım.Sende gördüğümüz günden beri Melisle yapacaktık.Çok güzel oldu.Yalnız lımon kabarma tozunu kestiği için içine 2 tane kabartma tozu koymak gerekiyor.Paylaşmak ıstedim.Sevgiler Gülseren Eren

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Kasım 2008 12:05  

SEVGİLİ ÖZLEM
Hoşgeldin canım, çok incesin tşkrlr,

Sevgili NESRİN hoşgeldin,
beğeniilerinize teşekkür ederim,


Sevgili EMEL :
Hakılısınız,elim
n yakınında ne varsa doğaçlama oluyor,yoksa servis anında herkes aç kalır :))
cici yorumuna çok tşkr ederim.

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Kasım 2008 12:12  

GÜLSERENciğim,
teşekkür ederim canım benim.
limonlu kek teşhisin çok doğru ,ben bunu sayfama hemen ekliyeyim tatlım.
çünkü benim kalıbım küçüktü yeterli geliyordu , ama standart kalplara dediğin gibi yetmiyecektir.
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM HATIRLATTIĞIN İÇİN.
AFİYET OLSUN AHİRETLİĞİM :))

iremlemekanlar 16 Kasım 2008 15:11  

sevgili nnunucum inan sitene bakınca karnım acıkıtyor ne kadar hoş pilavlar bunlar böyleee paylaşımın için teşekkürler canım sevgilerlee

SOFRAM 17 Kasım 2008 08:41  

Canım pilavlar harika sunumlar da öyle, ellerine kollarına sağlık, bu güzel lezzetleri yiyenlere de afiyetler olsun, sevgilerimle canım...

aslı'nın mutfağı 17 Kasım 2008 12:04  

Ellerine sağlık Nunu'cum, pilavsız bir hayat düşünemiyorum.. Hergün yesem bıkmam :) Sunumlar da şahane, ellerin dert görmesin..

zero 18 Kasım 2008 11:02  

Beyaz pilavsa domatesli, bulgursa bol soğanlı ve nohutlu olanına bayılırım. asla bir tabak yetmez mümkünse iki olsun:)

seyabb 26 Aralık 2011 10:25  

ziyafetin adı pilav olsa gerek...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP