LİMON MUHALLEBİLİ AY KURABİYE

>> 19 Kasım 2008 Çarşamba




LİMON MUHALLEBİLİ AY KURABİYE

TARİFİ aynı ayvalı rulo hamuru gibidir.

LİMON MUHALLEBİSİ İÇİN :

- 2 çb süt
- 3 yk şeker
-1 limon suyu
- 1 limon kabuğu
- 4 damla limon esansı (varsa )
- 2 yk mısır nişastası

üzerine:
pudra şekeri

- hepsi kısık ateşte muhallebi kıvamında pişirilir.
- ılınınca, hamurun geniş tarafına bir tatlı kaşığı muhallebi konup ince tarafa doğru yuvarlanır
yağlanmış tepsiye (veya fırın kağıdına koyarım ben) sırasıyla dizilip 170* pişirilir. kenarları kahverengi olup üzeri beyaz olarak fırından alınır.
- soğuyunca pudra şekeri serpilir.

LİMONSEVERLERE AFİYET OLSUN

7 yorum:

Adsız 20 Kasım 2008 10:17  

A bunu görmemişim ben ya.Canım muhallebi içinden taşmıyormu pişirken pek anlamadım da :(

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Kasım 2008 10:45  

CW :
Hayır tatlım taşmaz,
çünkü ; muhallebinin ölçüleri o kıvamda verildi katılaşacak soğuyunca. ve soğumadan zaten rulo katlama işlemi olamaz.
ben o gün çok acele etmek durumundaydım, formlarını hiç düzgün saramadım, ona rağmen hiç problem olmuyor.
afiyet olsun canım.

Pelin 20 Kasım 2008 10:52  

Nunucuğum beklediğim tarif gelmiş haberim yok. Limonlu kremayı da çok sevdim. Değişik şekilde de yapabiliriz değil mi canım? Tarif için çok teşekkürler.
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Kasım 2008 11:24  

PELİNciğim o gün çok acelem vardı bu klasik hali, ben farklı katlamalarda yapıyorum.
sanırım değişiklikten kastın buydu .elbet paylaşırım yakında umarım..
afiyet olsun canım.

TuruncuTatlar 20 Kasım 2008 16:47  

kurabiyeler müthiş ellerine sağlık..

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Kasım 2008 21:51  

semaCIĞIM HOŞGELDİNİZ
ÇOK TEŞEKKÜRLER SEVGİLER

Adsız 23 Kasım 2008 09:09  

BİR GÜZELLİK DAHA..
ÇOK FERAH BİR LEZZET BU NUNUŞ.
ÇOK BEĞENDİM BEN.
SEVGİLER İYİ PAZARLAR TATLIM.
A.SEMA

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP