HİNDİSTAN CEVİZLİ , PIRASALI KİŞ

>> 19 Kasım 2008 Çarşamba




HİNDİSTANCEVİZLİ PIRASALI KİŞ ( nunu marka )

HAMURU :

1 PK DR OETKER sade kekun (içinden 1- sb ayırın, fazla geliyor hamura )
50 gr tereyağ ( orjinali 200 gr kadar margarin !! )oda sıcaklığında
1/2 çb sıvıyağ
3 küçük yumurta
HARÇI :

6 Körpe pırasa - 1 soğan - 1 çk tereyağ - 2 yk sıvıyağ - yarım çay kaşığı karabiber
2 yk süt -1 çk tuz - 1 dolu yk hindistan cevizi - 1 sb rendelenmiş kaşar peynir.
1 pk krema ( ben kullanmıyorum artık, ama verdiği lezzet tartışmasız enfestir )
YAPILIŞI

Kekun içine yumurta, yağlar,ilave edilip yoğurulur.Üzeri örtülüp biraz dinlendirilir.

Bu arada pırasalar boyuna kesilip incecik dilimlenir,
yağlanmış tavada sırasıyla soğan- pırasa - baharatlar - süt- krema- hep beraber yakmadan sotelenir.ılınmaya bırakkılır.

26 VEYA 32 LİK tart kalıbıınzı yağlayıp dinlenen hamurunuzu yayınız. kenarlar yüksek olacak her zamanki gibi.( benim kalbım gördüğünüz gibi en büüyüğü idi )
daha sonra iç harcını koyup 180 * de pişiriniz.
Fırından çıkınca hemen aşar peynirlerini seriniz.Sıcak yenmesi tavsiye olur !!!


Bu tarif çok SEVGİLİ BİRİCİK ARKADAŞIM BELGİN.S ' YE aittir.Kimseyi üzmeyen bu tarif tam birebirdir. Hindistan cevizinin pırasayla buluşup nasıl bir lezzeti ortaya çıkarttığını yemeden bilemeyeceksiniz..Pırasa severlere duyurulur..

AFİYET OLSUN ARKADAŞLAR.

7 yorum:

Saliha 19 Kasım 2008 23:31  

canım bahsettıgın kiş bu mu?mmmmm h.cevızı ve pırasaaaaa...tarıf!! tarıf!! tarıf!!! bu kısmı taraftarların coşması seklınde oku:)

Delfina ; 20 Kasım 2008 08:58  

nunum yaa,ben hayatımda kiş yemedim,daha doğrusu Muğla'da pek bilinmez :) neye benzediğini çok merak ediyorum,hemen şundan bir dilim kapıyoruuuuuummm :) hem cevizli miiii,mmmmmmmmmm

ellerine sağlık nunummm :)

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Kasım 2008 10:50  

Saliha'cığım evet buydu :)..
inanlımaz bir lezzet oluyor.
eğerki yaparsan bana mutlaka bir mail atıver lütfen, bir şey paylaşacağım seninle..
bakalım aynı şeyi düşünmüşmüyüz seninle ??
sevgiler canım benim..


DELFİNAM,

Şayet pırasa seviyorsan helede Kiş'lere nasıl yakışacağını anlamış olursun.
sana tattıracağım inşş.. emi :))
Hindistan cevizinin katkısı bir rüya gibi ....... !!!!!!!!!!

durutarifler 20 Kasım 2008 13:04  

Pırasayı çok severim ama hindistan cevizini yakıştıramadım. Ama dneyeceğim çünkü sana güveniyorum

Bu arada yine döktürülmüş. sizin evde herkes 100 kilo civarı mı?

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Kasım 2008 13:08  

NİLAY,
haklısınız ilk bakışta irkiliyor insan.
ama içinde bambaşka bir aromaya bürünüyor. söylenmedikçe kesinlikle bilinmiyor.

bu arada :
AİLE BİREYLERİMİZ BEN DAHİL OLMAK ÜZERE ,GAYET NAİF VE SAĞLIKLIYIZDIR.

Saliha 20 Kasım 2008 13:11  

PIRASAMI ALIP DENEYECEGIM..H.CEVIZI VE PIRASANIN UYUMUNU MERAK EDIYORUM...PIRASAYIDA H.CEVIZINIDE COK SEVERIM,HEMDE KARARINDA KOYULMUS KİŞE...ARKADASIM ELCEGIZLERINE SAGLIK:)))

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Kasım 2008 13:13  

SALİHAcığım
çok haklısın aynen dediğin gibi, abartısız ekledim.H.Cevzini.
haberleşiriz dimi :))
afyet olsun tatlım..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP