ELMALI TURTA

>> 9 Ekim 2008 Perşembe

Elmalı Tarçınlı Turta ( bayram mönüleri- 2 )





Elmalı Tarçınlı Turta

6 iri sert elma rendesi,
1 çk tarçın ve 2 karanfil tanesi,
6 yk silme toz şeker
( hepsi pişirilip soğutulur,sonra karanfiller içinden alınır )

Turta hamuru
1/2 çb sıvıyağ,

75 GR tereyağ,
1.5 sb yoğurt,
1 çb toz şeker,
1 pk. kabartma tozu.
aldığı kadar un. (kulak memesinden biraz sert olsun kıvamı )


1 - Turta hamuru malzemeleriyle yoğurulup, 3'e ayrılır. Birinci hamur merdane ile açılıp ,yağlanmış turta kalıbına döşenir,
2 - üzerine elmalı harç dökülüp yayılır,
3 - 2.hamurda merdane ile açılıp elmanın üzerine yayılır.
4 - 3.hamur, elle uzunlamasına yuvarlanıp,bıçakla 15 parçaya bölünür. Her bir parça elle yuvarlanıp,uzatılarak şeritler hazırlanır.resimde görüldüğü gibi.Üzerine yumurta sarısı sürülüp,fırında kızartılır.
5 - turta pişip tamamen soğuduktan sonra, üzerine pudra şekeri serpilir.
( sıcakken serpersek şeker erir ve sulanıp yapışır )


Bu turta ,Emektar tarif defterimden tam 16 yıl öncesine ait, kayınvalidemden almış olduğum bir tariftir. O yıllarda ,yağ olarak margarin verilmiş. ama ben son 10 yıldır bu hale getirdim.Hatta tarçın ve karanfil çılgını olduğum için de üzerine tarçın da serpiyorum , pudra şekeri ile karışık olarak !!!! Biliyorum ki sevmeyeni yok gibidir bu zatı şahanelerini.


AFİYET OLSUN.

18 yorum:

Adsız 9 Ekim 2008 15:13  

demek sabah kahvaltıya poğoçan,
ikindi çayınada turtan var.
ne iyi arkadaşsındır sen yahu :)))
hay ellerine sağlık tatlı şey.
çaylarda bendenn olsun ama .....
tekrar sevgiler canımcım.

GÜLDEN.

neslihan erzincan özgür 9 Ekim 2008 16:29  

tarif için çok teşekkürler canım,deneyeceğim mutlaka.sevgilerimle...

Ferhanca 9 Ekim 2008 16:51  

Bayılırım elmalı tatlara:)
ellerien sağlık afiyetler olsun..
sevgiler..
Defterle eskidi ama tariflerimiz hem yeni kalıyor..

Unknown 9 Ekim 2008 17:17  

Nunu'cum ellerine sağlık enfes bir poğoçanın ardından şimdide enfes bir turta,bilsem çaya sana gelirdim,sevgiler

Adsız 9 Ekim 2008 17:42  

Elma varsa benim için tamamdır. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...........

yosunbuka 9 Ekim 2008 18:25  

zarif ve nazik nunum benim nefis nefis ellerine sağlık canım..bu şahane görüntüden sonra mmmmhh turtayı daha çok sever oldum ..çok çok öptümmm

egeli 9 Ekim 2008 19:17  

NUNUCUMMMM,SÜPER OLMUŞ HEPSİ,TURTAYA BAYILDIM...ELLERİNE SAĞLIK CANIM...ÖPTÜM

Damak Tadı 9 Ekim 2008 20:43  

Bunlar super görünüyor Nunu'm..Ellerine sağlık canım..Linzer torte görüntüsünde çok şık olmuş turtan..))Harikasın..


Öpüyorum yanaklarından..

akasyakokusu 9 Ekim 2008 22:55  

Hımmm :))
Leziz kokular sardı buralarııı:))
Banada kaldımı kaldımı:)))

Mehtap 10 Ekim 2008 11:09  

Bende elmalı pasta yaparım genelde.Çok hoş görünüyor.Bunu da deneyeceğim.teşekkürler Nunucuğum.sevgiler.

Кâşiƒ 11 Ekim 2008 18:26  

Elmalı Turta ahh ahh ; hastayım canım çekti ):
Olsa ne güzel olurdu ; anneme söyleyeyim hemen (:
Ellerinize sağlık okadar güzeller ki hepsi de :))))

Adsız 14 Ekim 2008 10:49  

aa ben bunu görmemiştim hem şık hem leziz denenmeli sağol canım.

Adsız 15 Ekim 2008 09:08  

Nunu, elmali turtayi dün denedim :) Ne diyeyim, cok begendim ama cok! Birden en favorilerim arasina giriverdi yahu. Bu haftasonu yeniden, üstelik iki tane yapilacak. Cunku tarcinsevmezler elmali-karanfilli, tarcinseverler tarcinli-elmali-karanfilli ismarladilar. Tarif icin gönülden tesekkürler ve sevgiler.

Adsız 3 Kasım 2008 11:17  

2 parmak kalınlıkta tereyağı kaç gr aşağı yukarı ??
hülya

Bir Dut Masalı - nUnU 5 Kasım 2008 15:43  

MİNECİĞİM SENİN ADINA ÇOK MUTLU OLDUM CANIM..
KEYİFLİ SOFRALARINIZ OLSUN.. AFİYETLE....

Adsız 20 Şubat 2009 13:11  

sevgili nunu.Turtanı çok metetmişler.Denemek istiyorum ama hamuru konusunda tereddütlerim var.Yağ oranı düşük, yoğurt oranı ise yüksek..Turta hamurlarından farklı bir hamur galiba.Yerken hamur yumuşakmı oluyor.Ayrıca su bardağı ölçünü de öğrenebilirmiyim..

Adsız 25 Şubat 2009 10:44  

sevgili nunu senden bi yanıt alamadım.denedim.turtanın görüntüsüne diyecek bişeyim yok.görüntü süper oldu.ancak tadı için aynı şeyi diyemeyeceğim.hamuru vasat bi hamurmuş.ne tadı var ne tuzu.sonuç beni hoşnut etmedi.metedenler senin emeğine saygı duyduklarından heralde metemişler..özür diliyorum..kusura bakma .doğruya doğru..

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Kasım 2009 00:23  

adsız
Çok üzüldüm bu kadar geç gördüğüme,
o dönem yorumlarım denetimsizdi bu sebepten olmalı geç görmem !!
denemeniz başarısız olmuş üzüldüm sizin adınıza ! :(
emeğinizede yazık olmuştur mutlaka. :(
bu 15 küsür yıldır yaptığım Yağ oranını azalttığım bir tarif.
Hamur çok yumuşak oluyor. Pişince da çok yumuşak oluyor.
Ama kıtır bir hamur arıyorsanız öyle değil kesinlikle . İlk gün sert, ertesi gün yumuşacık kalıyor !
Bu tarif farketmişsinizdir çok yapıldı bloglarda ve yayınlandı. ( SAĞOLSUNLAR)
BOŞ şişirme lafları sevmediğimi bilirler. körler sağırlar durumundan hoşlanmam zira.
eleştiri her haliyle çerçeve sınırında olmalı zaten.
Başarısızlık sizinle alakalı olan bir durum.
ben böyle algılıyorum.
bazen ne yapsak olmaz ya hani, mutlaka tatsız bir tecrübe olmuş, emeğinizede yazık olmuş,üzüldüm..
mutlaka daha iyilerini denemiş mutlu olmuşsunuzdur.
başka tatsız deneyimler yaşamanızı istemem.
teşekkür ederim yorumunuza.
sevgiler.. İYİ BAYRAMLAR.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP