CEVİZLİ KADAYIF

>> 9 Ekim 2008 Perşembe

Cevizli Kadayıf ( bayram mönüleri -3)


1 kg tel kadayıf,
1400 ml. su,
1300 kg. toz şeker,
1/2 limon suyu.
1/2 sb sıvı yağ,
100 gr tereyağ, (erimiş)
250 gr dövülmüş ceviz

Yapılışı :

tel kadayıf 2 ' ye bölünür.
500 gramı ,elde lif lif açılıp, yağlanmış tepsiye ,parça parça,kat kat yerleştirilip
her katın arasına yağlı karışım gezdirilir.
tam yarısı olunca dövülmüş ceviz arasına konur ve kat kat bitene kadar aynı işleme devam edilir.
sıkı sıkı bastırmayı, katları döşerken unutmamak gerekir.

180 derecede iyice ( yakmadan ) pişirilen kadayıf biraz soğuyunca kare kare kesilir. soğumaya bırakılır.

şeker ve su kaynatılır, koyulaşınca limon suyu eklenip ilk sıcağının çıkması beklenir.
daha sonra tepsideki dilimlenmiş kadayıfa kepçe kepçe yedirilerek, dinlenmeye bırakılır.
tamamen soğuyunca üzeri kapatılır.

Sevenlere afiyetler olsun.

ne yazıkki bayram masamızdaki servis tabağını tek olarak görüntüleyememişim :(((
sadece toplu halde masadaki görüntüsü ile yetineceğiz ve birde bu tepsi içindeki ilk bitmiş haliyle.............. üzgünüm arkadaşlar...

15 yorum:

Adsız 9 Ekim 2008 19:31  

ohh yemek sonrası harika gidecek ..
sağolasın arkadaşım :=))

ESİN.

Unknown 9 Ekim 2008 19:58  

Nunu'cum 41 kere maşallah sana bugün sayende birkaç kilo aldım.Sabah poğoça,ikindi turta akşam kadayıf ama olsun senin elinden 100 kilo bile olabilirim sevgiler...

Ferhanca 9 Ekim 2008 20:13  

Nuraycım tepsi iyi gitmemeiş camdan aşağıya:)))
ışık gelsin derken ben de bir gün uçurucam tabakları:))))
harika olmuş sen bu işi güzel yapıyorsun..ellerien sağlık..

Damak Tadı 9 Ekim 2008 20:48  

Kadayıfı pek sevmeme rağmen ne kadar lezzetli göründü bana tatlım..))Maşallah sana maşallah...Allah nazarlardan sakınıp koruya seni ve aileni..Afiyetler olsun canım benim..

Ferhan beni öldürecek..Bak yine neler yazmış..))Ömür kadın..Bayılıyorum o'na ben Nunu'm..

Öpüyorum canım..Anneciğin sağlığı nasıl oldu..Ellerinden öptüğümü iletirsen sevinirim dünya güzelim..

SMİLENA 9 Ekim 2008 21:13  

elinize sağlık .harika görünüyor...

:)den 9 Ekim 2008 21:14  

Nunucuğum ellerine sağlık. Bayramda sende olmak varmış:)Kadayıfla aram çok yoktur ama senin kadayıfları canım çekti:)

Unknown 9 Ekim 2008 22:14  

nunucum ellerine sağlık hepsi nefis tarifler sevgiler

DİDEM ÖZCAN 9 Ekim 2008 22:45  

Nunu'cuğum,

Nar gibi de kızarmış, baılırım hafif çıtır kadayıfa..

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler.....

akasyakokusu 9 Ekim 2008 22:57  

Nunu'm şimdide kadayıf..Nasılda nar gibide kızarmış..MaşaAllah ellerine sağlık turta bitmişe benziyor ama kadayıftan daha varmış.
Ellerine sağlık canım..
Kocaman sevgiler.

Adsız 9 Ekim 2008 23:15  

Nunucuğum ellerine sağlık, kadayıfın enfees görünüyor. Ben bir türlü kadayıf yapmayı beceremedim. Bir çok kadayıf tarifi denedim bizimkilere beğendiremedim, ben de artık yapmıyorum.

Adsız 9 Ekim 2008 23:38  

nurişciğimmm.
merhaba canım. bayram hazırlıklarından tutta , her bir ayrıntıya yine hayran ettin beni.
kadayıfa hiçç dayanamam. aynı anneminki gibi kabartmışsın inanki.
ay harikasın canım sen ya..
ellerinnne sağlık..
bitttimi ?????? :-)))

FATOŞ.

elma şekeri 10 Ekim 2008 00:30  

merhaba,ellerine sağlık çok güzel görünüyor....

Sevgilerimle..

şeker pasta 10 Ekim 2008 01:58  

Nunu'cuğum tepside ki hali daha iştah kabartıcı vallahi...
Ellerine sağlık...

zero 10 Ekim 2008 09:15  

NuNucum sabah sabah insanın canı ancak böyle sayende kadayıf çeker herhalde:) Ellerine sağlık canım.

Bu arada şu isim doğrulama dediğin kelime doğrulamaysa eğer, senin için kaldırdım NuNucum. Ama başkaa bir şeyse söyle lütfen, ne olduğunu bilmiyorum çünkü:)

Adsız 10 Ekim 2008 10:25  

yerim onları benn..
tepsiyide beraber :))))))))

eline sağlık canımmmmmm.


ZEYNEP GÜNAL.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP