PEYNİRLİ SU BÖREĞİ

>> 6 Ağustos 2008 Çarşamba


Bu bayramda ilk kez hazır su böreği yufkası kullandım.
gerçekten artık pek elde açmam bundan sonra.
gayet başarılı yufkalardı.makine değil elde açılmışlardı çünkü.
paketten 7 adet yufka çıktı. hepsi 4' e bölünmüştü. harika bir kolaylık yani !!

MALZEMELER

1/2 pk. tereyağ,(erimiş)
1 sb sıvıyağ,( bir parmak eksik )
bir kalıp sert beyaz peynir ve bir demet maydanoz.(kıymalıda yapabilirsiniz)

büyük bir tencerede kaynayan su,
ayrı bir büyük tencerede soğuk su,
temiz kurulama bezleri.

Yapılışı:
1- Tepsinin her bir köşesi bol tereyağ ile yağlanır.
2- her bir yufka önce sıcak suda 5 saniye haşlanıp, kevgirle alınıp soğuk suya atılır. sonra kuru bezlerle suyu çektirilip tepsiye büzgülü şekillerle dizilir. üzerleri yağlanır.
yine yarıya gelince arasına harcı konur işleme devam edilir.
ben ilk tepsiyi ocak üzerinde usulüyle piirdim.
diğer tepsiyi fırında 175 derecede alt- üst pişirdim.
SONUÇ MÜKEMMEL.. Maalesef tek görüntü alamadım, sadece tepsi görüntüsü verebiliyor ve bundan ötürü özür diliyorum.


DENEMELİSİNİZ...AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR.

0 yorum:

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP