İSVİÇRE USULÜ ERİKLİ VAYA !

>> 18 Temmuz 2008 Cuma


bu tarifi pınar altuğun 2000 senesinde sunduğu yemek zevki adlı programında ,büyük bir beğeniyle izleyip,almıştım.yaklaşık 8 yıldır,mevsim meyveleriyle kullanıp sunuma hazırlıyorum,enteresan bir lezzet olduğunu söyleyebilirim rahatlıkla.orjinali erikle yapılanıdır.

not: dondurmayla tavsiye ederim.(ben blog toplantısına hazırladığım için sunumu dondurmasız yapmak zorunda kaldım :(( orjinalinde dondurma yok,kendimden ilavedir :))

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5224439690013189602" />
Kayısı ve sert şeftali ile yapılmış hali,arada erikler var.
böylede karışık deneyebilirsiniz.



kare borcam tepsiye 6 tane yeterli,ben fırın tepsisinin,küçüğünü kullandığım için
8 adet kullanıp,boşluklarıda gördüğünüz şekilde doldurdum,


YAPILIŞI

6 adet milföy(kare)
3 yumurta
6-yk. toz şeker
2-yk. mısır nişastası
1-çb. süt
1/2 kutu süt kreması(paket üzerinde süt kreması yazar)
1-pk. vanilya
1/2 kg. italyan eriği veya mevsiminde mürdüm eriği..
sert şeftali ve kayısı ilede değişik lezzet ambiansı yapabilirsiniz,

Yumurta ve şeker çırpılıp,sırayla süt,krema ve vanilyayı katarak çırpınız.
Milföy hamurunun üzerine erikleri resimdeki gibi dizip,
üzerine yavaş yavaş sosu dökünüz.
180 derecede ısınmış fırında üzeri kızarıp koyu renge dönene kadar pişiriniz.
yaklaşık 30 dakika kadar sürecektir. Afiyet olsun.

51 yorum:

Adsız 19 Temmuz 2008 11:11  

NURİŞCİM BUNLAR ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYOR VE TESCİLLEDİĞM BİR LEZZET.
KAYISILI VE ŞEFTALİYİ YEMEDİKTİ SENDE.AMA ARTIK OTURUP KENDİM YAPARIM AYIP OLMAZSA DİMİ YANİİ.. :-))

ELİNE SAĞLIK GÜLÜM.
FERDA.B

Tijen 19 Temmuz 2008 11:27  

Ellerine sağlık Nunu!
Ben buna benzer bir şeyi milföyle değil, suluca bir kek harcıyla yapıyorum. Çok da güzel oluyor. Tabii tarifi nasıldı düşünmem lazım. Eldeki kayısılarla bir tane yapmalı.

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 11:32  

sevgili TTİJEN HN.
haklısınız çokda hafif olur ozaman. bende daha turtamsı bir lezzet yakaladım onu yapıyorum,
erik mevsimi uzun,yaz sonuna doğru mürdümler bollaşıp güzelleşincede onu paylaşırız.
lezzetler yanınızda olsun svglr..

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 11:34  

FERDACIĞIM,
merhaba canım. bencede kayısılı ve sert şeftali ile denemelisin muazzam bir koku ve lezzet oluyor.ama erik ve şeftali ile özellikle harkulade...
afiyele cnmm...

Unknown 19 Temmuz 2008 11:52  

Ellerine sağlık canım . çok güzel görünüyor yapımıda kolay hazır milföyüm varken hemen yapmalıyım . Gerçi bu aralar işyeri kurma çalışmalarından fırsat bulamıyorum ama pazar sabahına yapsam iyi olacak.Fazla bahaneye gerek yok değilmi . hoşçakal. dostçakal.
SÜRPRİZ /ÖZLEM

Zerrin Pasta Evi 19 Temmuz 2008 11:53  

Nunu'cum,

Ellerine sağlık tatlım.Görüntü güzel,tadı da mutlaka süperdir.Yemedik sizde ama:)) Denenecekler arasına bu da alınmıştır.

Zerooo Öpüyor seni...

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 11:58  

ÖZLEM HN.(SÜRPRİZ)
hoşgeldiniz. hayırlar olsun,allah kazanç ve sağlık kapınızı açık etsin inşş..
vayayı denerseniz lezzet konusunu paylaşalım lütfen...svglrrrrr

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 12:00  

ZEROŞUMMM,
otururuzbalkonumuza,alırız fincanlarımıza miss gibi çayları,tabağın içindede emrin olur vayalarını koydukmu,,gelsin kahkahalar, gitsin sohbetler :)))
nunuşun da seni öper cnmm..

akasyakokusu 19 Temmuz 2008 12:44  

Adaşım nefiss bir tat olmuşşş..Ellerine sağlık bayıldım...Dolapta milföy vazgeçilmezim..Tatlı tuzlu herçeşite boyun eğiyor gerçekten..
Kek gibi hafif sulusunu armut yada elmayı en üste sırsırta bırakarak bende yapıyorum..Ymuşacık oluyor erikliside denemek istediğim bir tarif..Bazen market raflarında saatlerce paket arayınca eşim yine ne yapacaksında aranıyorsun diyor..Bende hiiiiçç diyorum:))
Tekrar ellerine sağlık bayıldım görüntüye..

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 13:08  

bu hoş bir şey gerçekten ,ama
denediğin zaman benimle paylaş lütfen ,ortak paydada buluşacakmıyız bakalım :)))
çk sevgiler akasya..

aslı'nın mutfağı 19 Temmuz 2008 13:10  

Çok değişik bir lezzet, denemeli.. Ellerine sağlık sevgili Nunu..

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 13:15  

Aslıcım tşkr ederimm cnm.
arkadaşlara rica ettim, yaparsın lezzeti paylaşalım lütfen
tşkrler..svglrrr....

Adsız 19 Temmuz 2008 13:20  

güzel arkadaşım ,önce eline sağlık.
ne kadar net ve öz anlatıyorsun her şeyi. resimlere bakarak bile yapılır neredeyse..
yemiştik arkadaşlarla sendeyken,hemde bir kıştı,bende not düşeyim arkadaşlara NURAY bize kışın bunu ILIK ikram eder. şahane oluyor ozaman.(KIŞI BEKLEYİN :))
canım tekrar tşkrlr tatil dönüşü izindeyken görüşelimm ok.
ailecek öperiz seni...
Gülbin.

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 13:53  

canım benim,sağolasın
net bir anlatım ise sevinirim inanki.. inşallah her"arkadaşım böyle düşünüyordur,fikirlere açığım..
kışın : evt iyiki hatırlatmışsın,ılıkken de çok keyifli yeniyor. dışarsı soğuk olunca,içerde yenen sıcak şeyler iyi geliyor hepimize....

tatil dönüşü seninleyim, tşkrlr davetine.. hoşçakal cnm.

Unknown 19 Temmuz 2008 19:01  

nunu canım normal sade kek ve mürdüm eriği ile yaparım buna benzer bir tatlıyı ama milföy ve krema daha cazip geldi bana mutlaka denemek istiyorum eline sağlık mutlu hafta sonları

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 19:24  

tatlım gerçekten başka bir lezzet çıkıyor dediğin gibi,
umarım ,yapıp tattığınız zaman sizleri mutlu eden bir lezzet olur
( sonucu banada fısıldayın emi) :)))

güzel bursaya sevgiler iyi hafta sonları diliyorum....

Adsız 19 Temmuz 2008 19:53  

NUNİŞŞ,
güzel ellerin dert tasa görmesin inşşş, enfess bişey buu ...
bak her şeyi yedim ,ama bunu ben sende hiiçç yemedim yahuu :(((
önce benmi yapayım, yoksa sende yedikten sonramı yapayım.. :((
:)))))))))))))

tabii ki SeLmA :=)))

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 19:56  

Tabiiki b şıkkı :))
bende ye,sonra yap :)))

sonra ömrümce başımın etini yersin, aman amann... :))))

sarıldım sana canımmmm..

Unknown 19 Temmuz 2008 20:02  

Nur'cum iyi akşamlar ve iyi hafta sonları dilerim.Mmmmmm ellerine sağlık enfes gözüküyor süpersin maşallah öptüm

SOFRAM 19 Temmuz 2008 20:30  

Merhaba canım harika bir lezzet olmuş, hm de çok pratik, denencekler arsına girdi bile...
Canım Antakya gerçekten bir yemek cenneti, ben evliliğimin ilk iki yılında orada yaşadım, hala da çok özlerim herşeyini,fırsat buldukça da gidiyoruz tabii...
Sevgilerimle öpüyorum güzelim...

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Temmuz 2008 20:53  

sevgili sofram inşallah güzel bir lezzet yakalrsınız, yapınca sizlerde.
Antakya olan tüm sözlerinize katılıyorum,her şeyde misssler gibi nar ekşisi ve tahin ikiisi burnumda tütüyor vallahiii :(((
kimbilir kısmette bir daha gitmek olurmu ???

bende sizi öpüyorum.svglrrr

Nilay Cinisli 20 Temmuz 2008 13:16  

Nunucum,
Süperdi, tadı damağımda kaldı hımmmm..Ellerin dert görmesin..
kucak dolusu sevgiler

Damak Tadı 20 Temmuz 2008 13:49  

Sevgili Nuray'cığım,
Erikli Vaya'nın yapılışını yakından görmek çok iyi oldu canım..O gün orada olmasaydım, bu lezzetten kendimi mahrum etmiş olacaktım.Tadına bakmış biri olaraktan söylebileceğim kısa ve öz kelimem NEFİSTİ...Yaz kış yapılabilecek nefis bir tatlı..Ellerine sağlık tatlı Nuray'cığım..

Güzel bir pazar dileklerimle..

Serap'la turuncu lezzetler 20 Temmuz 2008 17:00  

mmmmm şahane olmuş çokta pratik ellerine sağlık canım..kocamann sevgiler iyi haftalar

Adsız 20 Temmuz 2008 17:23  

merakla bekliyordum bu lezzeti eyse ki az sonra az sonra gibi olmadı tvlerdeki gibi:)yoksa bi mail gelecekti bi dilim gönderseniz diye:) ellerine sağlk canım süper görünüyor.denenecek hemmen..

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Temmuz 2008 18:21  

tatlı nilayım,
senin gibi başarılı bir elden vede dilden bu vayanın onayı neni ancak çok mutlu ve mes'ut eder :)))
bendende sana gönül dolusu sevgiler
Efe'ciğimin güzel gözlerinden öperim.......
görüşmek üzere...




ah yosunbukacığım,
seni çok bekletmediğime sevindim,bende zaman zaman bazı tarifler için pek sabırsız olabiliyorum :) şükür ki seni çok üzmemişim..
bencede denenmeli !!!
afiyet olur inşş. SVGLR...

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Temmuz 2008 18:31  

CANIM DAMAK TADIm ,GÜLcüğüm
yıllarca sizi sonsuz bir keyifle takip eden bir hayranınız :) olarak ve
ancak öğrenciniz sıfatıyla size cevap verebilirim:
bana olan yorumunuzdan sonsuz hazlar duyuyorum,doğru yolda ve doğru lezzetlerle yanınızda oldığumu hissettirmenizde bana çok şeyler katıyor.
her daim beraber olmak dileğiyle teşekkür ediyorum..
iyi bir hafta dilerim.svglr.






SERAP.cığım inan düşündüğündende pratik, hoşda bir lezzet. farklı bişey bu çünkü.
yaparsan fikrini bilmek isterim şimdiden afiyet olsun, tşkrlr..

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Temmuz 2008 20:12  

SEVGİLİ DERYA ,
mailin her nedense ÖNEMSİZlerin arasına gönderilmiş,tesadüfen gördüm yoksa silinip gidecekti.
ayrıca yayınlamadığım HİÇÇ BİİRR YORUMM KESİNLİKLE YOKTUR,
sırası gelmişken belirtmek isterim.
olursa ricam olsun,haberleşelim lütfen..

İnceliğin için çok teşekkür ederim
BURSA ya sevgiler... :)

nurdan 20 Temmuz 2008 21:26  

ellerine sağlık sevgili nunu, acaba ılık servis ettiğimiz de dondurma eşlik ederse nasıl olur?
değişik bir pasta.sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Temmuz 2008 21:33  

NURDANcığım dondurmayla çok servis yaptım yazın tabiiki.
hafif ekşi lezzetlere çok yatkın vaya.
o ambiansı yakalarsan dehşet oluyor.(abarttımmı acaba :=))))
dondurma lafı bile heyecanlırıyor beni :))

kolay gelsinn,svglr ANKARAYA..

Adsız 20 Temmuz 2008 22:23  

nurişcim döktürmüşsün güzelimmm,
yaz -kış seni bağlamaz zaten arı gibisin vallahi,
yahu dışarısı fırın,içerisi fırın, bide fırın fırın gibii :)))nasıl kaldırıyorsun bu sıcakları bilmemki eyy MAVİ BOĞAZIN SERİN SULARININ KIZI !!!
(duydumki tekneden inmiyormuşunsun, adalar senin,modalar benim, birde boğaz sefaları :)))
SEN BİZİ ÖLDÜRCENMİ CIINIMM :))

NESS..

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Temmuz 2008 22:29  

SAYIN NESS :))
LÜTFEN ÖZEL HAYATA GİRMEYELİM :)))
BEN SENİ ÖLDÜRÜRMÜYÜM HİÇ :))
DİREKT GÜLBİNe HAVALE EDERİM :))
O TEMİZ İŞ ÇIKARIRR :)))))))))))
----------------------------------
Tşkrlr neslicim,ev halkını öpüyorumm,bende özlüyorum bilesin.
sarılıyorum hepinize özlemle..

:)den 21 Temmuz 2008 10:07  

Ayrıntılı anlatım ve fotoğraflar tarifi denemek için motive edici oluyor. Diğer tariflerin arasından seçildiğini de eklemeliyim. Çünkü bloglar dünyası tariften geçilmiyor:)

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2008 10:41  

:)den hoşgeldiniz :)

inceliğinize teşekkür ediyorum
hani ne istiyorsak,onu bekleriz ya ,işte bende ayrıntıya özen gösteriyorum o yüzden.
arkadaşlarımın aklında sorular oluşmaması adına....
teşekkür ederim svglrr

* sonucu paylaşalım deneyince lütfen.

:)den 21 Temmuz 2008 11:40  

Bloguma bıraktığınız nazik yorum için teşekkürler. Ruhsal Astroloji'yi okudum. Aynen yazdıklarınız gibi farklı açılımlar getiren bir kitap. Okumadıysanız yine Akaşa Yayınlar'ndan çıkan Dann Millman'ın "Hayatınızın amacı" adlı kitabı da önerrim.
Tarifi haftasonu deneyeceğim. Sonucu size iletirim.
Sevgiler...

DİDEM ÖZCAN 21 Temmuz 2008 13:00  

Sevgili Nunu,

Biraz geç kalmış olsa da içten doğum günü kutlaman için çok teeşkkür ederim..

Sımsıcak sevgiler.....

banu kırmızıgül 21 Temmuz 2008 14:06  

canım merhaba,
tariflerin cok guzel. bu lezzetli tarifi mutlaka deniyeceğim. sevgilermle...

daimamutfak 21 Temmuz 2008 14:41  

Ellerine sağlık nunu
harika ve çok kolay bir lezzet.Tam bana göre.
Pratik tarifleri artık daha çok tutar oldum..
sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2008 16:50  

sevgili :) gülden (uçan martı)
notlarınızı aldım, bazen her şeyden soyutlanıp sadece okuyorumm..bu bana çok iyi geliyor..
bazende defalarca okuyup ha bire başada dönebiliyorum :) ama yinede ısrarla okunuyor bir şeyler illakii...
dimii :))) ???

* haftasonu paylaşmak dileğimle tşkrlr..

---------------------------------


sevgili PASTACI RAPUNZEL
bnede ziyaretinize teşekkür ediyorum, lezzetler başucunuzda olsun .. svglrrrr..

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2008 16:56  

HOŞGELDİNİZ KİBELENİN MUTFAĞI :)
sevgili BANU kibele ismini bir tv programında dinlemiş ve ilginç bulmuştum,zaten anadolu okadar zenginki şaşırmakta haklıyız bence hepimiz,

ve tariflrimde lezzet olarak buluşmak dileğimle çok sevgiler..

*haberleşelim lütfen :)) SVGLR..


---------------------------------------


SEVGİLİ DAİMA MUTFAK,
merahaba..
kesinlkile şu zamanlarda pratik tariflere ihtiyaç var...
aman sizdende gelirse o pratik tarifler ,hemen banada haber verin emii :)))) AFİYET OLSUN,
çk SVGLRRR..

pelince 21 Temmuz 2008 17:48  

Bende ilk kez gördüm,hafif oluyor eminim..Ellerine sağlık..

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2008 17:59  

SEVGİLİ PELİN
Elbette milföy ve krema hafif değil
ama kendini güzel yediriyor.
galiba denediğiniz zaman anlıyabileceksiniz. 8 değilde 4 milföylede deneyebilirsiniz.
sizde lezzeti kendinizce geliştirebilirsiniz zamanla.
tşkrlr. svglrrrrr..

Adsız 21 Temmuz 2008 18:06  

Sevgili nunu,

her şey ama herşey pek güzel burada..

Ben de buluşmaya gelmeyi çok istemiştim ama maalesef saçma bir yoğunluktan dolayı fırsat bulamadım. Ama şeytanın bacağını kırıp tanışırız umarım. :)

ellerine sağlık. İlginç bir tarif..

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2008 18:21  

sevgili zerrinciğim(MİSS):)
ÇOOOKK TEŞEKKÜR EDERİM İNCELİĞİNE..

BAZEN HER ŞEY DENK GELMİYOR NE KADAR HAKLISIN. :(((
AMA İLK FIRSATTA DEDİĞİN GİBİ OLUR BENCEDE.
ŞU BACAĞI BİR GÜZELCENE KIRR İSTERSEN :))))))))) SVGLR..TŞKRLR.

zeynep 22 Temmuz 2008 08:14  

ellerinize saglik degisik bir lezzet...en kisa zamanda bende deneyecegim...
sevgiler

zeynep 22 Temmuz 2008 08:17  

bu arada balkonunuza bayildim...cok zevklisiniz:)

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Temmuz 2008 09:15  

Sevgili ZEYNEPciğim hoşgeldin cnm,
deneyince paylaşalım düşüncelerini olurmu,balkonum ve ben sana sevgilerimizi yolluyoruz... tşkrlr...

Mutfak Havlusu 23 Temmuz 2008 12:41  

çok ilginç bir tarif deneyeceğim.

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Temmuz 2008 14:09  

sevgili MUTFAK HAVLUSU :
tabii dimi ama :)))
denemek lazımm :)))

tşkrlr svglr..

Adsız 13 Ekim 2008 11:38  

Görüntü süper gerçekten..Tadı da eminim güzeldir..

En kısa zamanda denemem lazım:)Ellerine sağlık..

Adsız 22 Kasım 2009 19:41  

Hello
http://www.katrinaimages.org/ - valium 10 mg
Anxiety, insomnia, seizures, muscles spasm, restless leg syndromes and also in Meniere?s disease are some of the disorders which valium drug treat.
[url=http://www.katrinaimages.org/]generic valium[/url]
Nowadays, Valium is prescribed by the doctor to induce amnesia.
order valium
Therefore if you are suffering from any of the above diseases, consider Valium as your first choice.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP