REÇEL ANNEDEN TARİFLER :=))

>> 24 Haziran 2008 Salı

ERİK REÇELİ

1kg erik (italyan kullanırım daima)- Organik Mürdümde olabilir.(ama çekirdeksiz)
900 gr. şeker
1/2 limon suyu
bir yaprak ıtır. (şahane bir buluşudur annemin)
yapılışı :
temizlenen erikler yıkanıp tencereye konur. üzerine şeker ilave edilip,kısık ateşte köpüğü temizlenerek kaynatılır. kaynamaya başladıktan sonra tam 30 dakikada hazırdır. 5 dakika kala kapatmanıza limonu ve ıtır yaprağını ilave edip kapatın altını. ılınınca kavanozda saklayınız.
NOT: Itır annemin balkonunda yılar yılı yetişen benim aşık olduğum bir kokulu bitkidir. çok çabuk yetişir saksılarda. muhakkak yetiştirin,hatıram olur sizlere :)

KARA DUT REÇELİ

1kg Organik kara dut.
1kg şkr
1/2 limon suyu
yapılışı :
kara dutlar özenle yıkanıp kağıt havluda çektirilir.
bir kat dut ,bir kat şekerle tencereye konup bir gece sulandırılır ve harika rengini buradan alır.
sabah tencereyi kısık ateşte kaynatıp,köpüğünü temizleyin,arzu ederseniz üste çıkan çekirdekleride alırsınız.
25.dakikada limon suyu ekleyin ,5- dak. sonrada kapatınız.


KAYISI REÇELİ
1kg taze kayısı
900 gr.şkr-
1/2 limon suyu
1.5 sb. su.

ayıklanıp çekirdeği çıkmış kayısıları ben 2 parça olarak bırakıyorum. siz küçükde yapabilirsiniz,zevkinize göre kesiniz.
şekeri üzerine ekleyip ,en son suyu ilave ederek ateşe koyun. kaynamaya başlayınca
altını kısıp köpüleri temizleyin ara ara. 30 dakka sonra limon suyu ilave edin-1-2 taşım kaynatıp soğutun.
AFİYET OLSUNN..
NOTT : YAPAN ARKADAŞLAR'DAN YORUM BEKLİYORUM. BAŞARI YÜZDE 200 -GARANTİLİ :=))

7 yorum:

Zerrin Pasta Evi 24 Haziran 2008 11:17  

Nunu'cuğum,

Ellerine sağlık. Bunlardan tatmak şart oldu artık öyle güzel anlattın ki...Mesela ben hiç dut reçeli yapmamıştım.Babama söylemem lazım bana dut lazımmmm diye:))))))
Birde sormak istediğim birşey var. Erik reçeline ıtırı ne zaman katıyoruz onu dememişin...
Öpüyorum.Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 24 Haziran 2008 13:27  

ATOM KARINCAM,ZEROcum Hoşgeldin.
sen tatmıcan da kim tadacak peki:=)
demek dut reçeli yapmadın.ee hadi ozaman tam bileninden,DUT UZMANLIĞI FAKULTESİNİ BİTİRİP MASTER yapmışından bu tarif :))))))
Itır ise kapatmaya 5 dk kala atıver içine.
afiyet olsun şekerrrr kız
bende öpüyorum zerocum grşrz.

Adsız 27 Haziran 2008 07:21  

SELAM CANIM. SEN HAKKATENDE BU İŞİN OKULUNDAN ÇIKSAYDIN NOLURDUN ACABA. ELİNE SAĞLIK. SIRLARINI PAYLAŞTIĞIN İÇİN SENİ TEBRİK EDİYORUM,KİMSE YAPMIYOR ŞİMDİ BU FEDAKARLIĞI.
HAFTAYA GÖRÜŞÜRÜZ.
NESLİ.

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Haziran 2008 07:24  

Nesli,tşkr ederim canım.
Sır olarak gördüğüm bir şey yok bilirsin,hiç bir güzelliği kendime saklamadım bu güne kadar.paylaşmadan hayatı götüremeyenlerdenim.Hem İnsan Verdikçe Çoğalır Sözüne Çok İnanırım.
bekliyorum cnm. svglr.

canikom 17 Mayıs 2013 19:38  

merhaba ben geçen gün ilk defa çilek reçeli gibi karadut reçeli yaptım ama çok koyu oldu.ama çilek gibi sulanmamıştı acaba diyorum su mu eklemem gerekirdi biraz....elinize sağlıkkkkkk

Bir Dut Masalı - nUnU 17 Mayıs 2013 22:05  

canikom

sanırım mevsimi gelmeyen dutlarla yaptınız..
ben onları hiç denemedim.sulanmaması ya ondan,ya çok hızlı yüksek ateşte kaynamıştır , oda etkendir.


ama haziran ortası lütfen mevsimlikleri deneyin ,
benim tarifimdeki gibi, 25 dakikada miss gibi reçeliniz hazır.

sevgiler..

canikom 18 Mayıs 2013 00:45  

mevsimi olmadığını bilmiyordum.zaten ekşi idi.yüksek ateştede kaynattım.:( dediğiniz gibi haziranı bekleyiğ sizin tarifinizi yapacağım.yarım kilodan denemiştim bu yaptığımıda...tşk ederim....

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP