limon soslu- limonlu kek

>> 29 Haziran 2008 Pazar




P.D-Ç-S.E.# 26 İÇİN HAZIRLANMIŞTIR. SEVGİLİ HURİYE'ye (kelebekli saniyeler)
LİMONLU SOS EŞLİĞİNDE LİMONLU KEK

2,5 sb un
1 sb şeker
2 yumurta
2 limon suyu
1.pk kab.tozu
1 pk vanilya
!/2 sb sıvı yağ
1 sb süt

şeker -yumurta 5 dakika karıştırılıp sırayla,süt,yağ,van., limon suyu ilave edip karışır. kab tozu eklenir yağlanmış kalıba konur.170 derecede 40 dk. pişer. ben slikon kalıp kullandığım için yağlamadım.

not: Un bazen yarım sb fazla isteyebilir !!!limonun büyüklüğü önemli !!

limonlu sos

2 taze limon suyu
1.5 yk.nişasta
3.5 yk. şeker
1.5 sb su
yarım limonun kabuğunun rendesi.

hepsini iyice soğukken karıştırıp pişirelim. soğuyunca ,soğuk kekin üzerine dökelim, veya servis anında dökelim.yoğun limon lezzet severlere birebir.
afiyet olsun.

not : sos ertesi güne kalır ise katılaşabiliyor !!!

47 yorum:

Ferhanca 29 Haziran 2008 23:29  

Limonlu, vişnel, portakallı tatlara bayılırım ..ellerine sağlık çok güzel olmuş afiyet olsun.
Nuraycım kalıbın gül şeklinde çok güzellll:))güle güle kullan..
sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Haziran 2008 23:50  

Canım ya :-((
keşke yakın olabilseydik,yazarken aklımdaydın hep,biliyorum artık ekşi tatlılara düşkünlüğünü. sana sözlerim yavaş yavaş artıyor :=))
artık bir İSTANBUL-BOĞAZ yolu gözüktüü.atlayıp gelsenmi acaba ??
kalıbım hakkaten sevimli değilmi ?
svglr ferhancım.

yapraksarma 30 Haziran 2008 01:23  

MUHTEŞEM BİR GÖRÜNTÜ

PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR

http://porselendemlik.blogcu.com
http://selmahlc.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin yeni sahibesi www.yapraksarma.blogcu.com olarak 10/7/2008 ile 10/08/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:ZEYTİNYAĞLILAR

anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
yapmanız gereken şey;
hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
örnek:
isim:zeytinyağlı enginar dolması
yöre adı:İzmir/ege yöresi
buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
iletişim:www.yoresellezzetler.bloggum.com
unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır
önemli:son zamanlarda bloglarda yaşanan sorunlardan dolayı böyle bir önlem almayı uygun bulduk etkinliğimiz ayrıca
www.yapraksarmayapraksarma.blogspot.com adresinde de yapılacaktır…


HEPİNİZİ EV SAHİBESİ OLARAK DAVET EDİYORUM.BENİ YANLIZ BIRAKMAYACAĞINIZI UMUYORUM .SEVGİLERİMLE

IŞILCA TATLAR 30 Haziran 2008 01:43  

Sevgili Nuray,

Bloğuma yaptığın ziyaret ve iltifatlarla dolu yorumun için teşekkür ederim.
Senin de bloğun hayırlı ve bol paylaşımlı olsun.
Bloğunda dolaştığımda çok hoş lezzetler ve çok şık sunumlar özellikle de dut masalınız çok güzel.Bu masal hiç bitmesin, Binbir Gece masalları kadar uzun ömürlü olsun.

Tatil dönüşü görüşmek dileklerimle...
Sevgilerimle,

kelebeklisaniyeler 30 Haziran 2008 01:48  

Ellerinize saglik kek ve sos muhtesem kim nasil lezzetli olmustur,goruntu yetiyor zaten harika. Katildiginiz için çok tesekkur ediyorum,biliyorsunuz etkinlik 2 hafta suruyor bu zaman içerisinde dilediginiz kadar tarif yollaya bilirsiniz. Simdiden çok tesekkur ediyorum tarifiniz biraz sonra yayinda olacak. sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 06:46  

sevgili HURİYE nzik yorumunuza çok tşkk eederim,çalışmalarınızda başarılar dilerim. emeklerinize sağlık. svglr.

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 06:59  

SEVGİLİ IŞIL HN.(ışılca tatlar)
nazik jestinize ve fikirlerinze ayrı ayrı tşk ederim.
masalıma da renkler katmışsınız .ok incesiniz. hepimizin emeği ömürlük olsun,masallar ağız tadıyla dolsun..
SVGLR.... iyi tatiller...

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 07:09  

Sevgili YAPRAK SARMA.
etkinliğinizde başarılar dilerim ,davetiyenize çok tşklr.
gaziantepe sevgiler

Adsız 30 Haziran 2008 07:46  

nuraycığım güzel kuzum,ellerine sağlık bitanemiz.
arkadaşlarına sesleniyorum : sevgili hanımlar,bu şahaser lezzeti yakinen tatmış biri olarak gerçekten doyulmaz bir kek olduğunu iftiharla söyliyebilirim. ayrıca verilen tarif ölçüleri yanıltmıyor. hele reçellerde asla şaşmıyor .gerçekten garantili tarif ve lezzettir arkadaşımızın çeşnileri.
Tebrik ederinm nunuşş öpüyoruz seni canım ..
nesli...

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 09:26  

Neslicim övgülerle çok mahçup hissediyorum,blıglarda çok başarılı arkadaşlarım var.onların yanında ben minik bir damla olabilirim herhalde. ama sen beni okyanuslara benzetmişsin. bal damlatmışsın ball :) tşkk canımcım.
bende öpüyorum sizleri. svglr

Adsız 30 Haziran 2008 10:17  

BU SICAKLARDA DA VAZGEÇEMİYORUZ YA HAMUR İŞLERİNDEN VE ONA RAĞMEN FERAHLAMAK İÇİN LİMON , PORTAKAL VE SERİN LEZZETLER KATIYORUZ YA MUTFAĞIMIZA , HELAL OLSUN WALLA BİZE :)

EMİNİM TADIDA GÖRÜNTÜSÜ KADAR NEFİSTİR !!!

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 12:34  

:=) ziyaretin için tşkr ederim burçin (PASTARDA)
Katılıyorum sözlerine ,hayatın anlamı hamur işleri ve ferah tatlılar..
arzu ederdim bir dlim uzatmayı;almış sayarsan çok mutlu olurum.... svglr..

karadenizsofrasi-Balıkesir 30 Haziran 2008 15:07  

Bana uğramışsın teşekkürler,insanın bir yanı karadeniz diğeri neresi olursa olsun ben ege, sen marmara,önemli olan gönüller hoş olsun,var mı yeşiline aşık olmayan karadenizin,sevgilerimi yolluyorum yine beklerim.

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 15:20  

hoşgeldiniz,KARADENİZ SOFRASI-BALIKESİR :) MUTLU ETTİNİZ.
her iki kökünüzde olağaüstü yerler. bir yeşil maviden çıkıp,diğer yeşil maviyle buluşmuşsunuz, şanslısınız.
sevdiklerinizle esenlikler dilerim.İstanbul dan svglr.

Adsız 30 Haziran 2008 15:29  

canım ellerine sağlık kek çok güzel görünüyor.bir de üstüne limon sosu.ben çok severim.bir dilim göndrsen:)

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 16:17  

:=)))çok tşkkkkrrlr
sevgili yosunbuka :=))
siparişin derhal hazırlanacak,paketmi olsun ,yoksa buradamı yiyelim :)
çok svglr canımm.

Sevil Şahin 30 Haziran 2008 16:54  

of of bu nasıl bir kek aman allahım tamda cay saatim gelmiş hemen birkaç dilim paket yapıp yollasan balım olmazmı bu arda profilinde istanbulda oturdugun yazıyor tatlım neresinde ben bahcelievlerde oturuyorum daha dogrusu şirinevlere daha yakınım ya sen ayrıca 26. Ev sahibemiz olan HURİYE(KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

Tijen 30 Haziran 2008 17:05  

Bu ne al beni ye beni bir kek olmuş bu komşu! Yiyenlere afiyet olsun...

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 17:17  

ahh canım TİJeN hn.
şimdi boğazıma dizildi :=((
olmaz diye ne varki hayatta, belki yakın bir zamanda ,bir yerlerde ,bi bakarsınız size ikram edivermişim. :=)) (bu gece duaya başlıcam :)))))
çok svglr...

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Haziran 2008 18:05  

SEVİL.HN(BİR DEMLİK SOHBET)
hoşgeldiniz, samimi dilekleriniz için tşk ederim.
paketiniz hazır :)

anadolu yakasındayım.
svglr.

Baharcicegi 1 Temmuz 2008 00:10  

sayfanda güller acmis,mis gibide limon aromasi koktu,keklerde meyveleri aromasini cok severim olsaydida bir dilim güllü limon aromali kekinden yeseydim,eline saglik canim

ZeYNeP 1 Temmuz 2008 00:31  

Limonlu keke bayılırım ama sos bana uygun olmuyor. Goruntu cok guzel ellerine saglık:)

sevgilerimle,

Figen Karavas

Aybike Ceylan 1 Temmuz 2008 02:11  

Sevgili Nuray'cigim,

Ellerine saglik, harika bir kek olmus.

Ayrica sana her zaman destek oldugun ve de esirgemdigin guzel yorumlarin icin cok tesekkur ediyorum.
Sevgiler ve selamlar.

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Temmuz 2008 07:03  

çok çok sevgili AYBİKE ,güllü kekimi nede çok sevdiler bilemezsiniz. kekim de bende bu ay sevgi stoklarımızı doldurduk :)

zaman zaman bazı şeyler müsade etmiyor,yaşantımızın hızını kesiyor olsada ,ben değil ama sizler başarılı bloglar lütfen gayretinizi azaltıp,vitesi küçültmeyiniz lütfen. okadar çok derya deniz seveniniz varkii, ben biliyorum.,sizde unutmazsınız bunuda biliyorum.
İSTANBULdan güzel günler diliyorum. çk svglr.

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Temmuz 2008 07:21  

sevgili yemek ve biz merhabalar.
Benim kekim çok şık giyiniyor değilmi? :=))çk tşkrlr yorumunuza.

hem, ben size sos olmadan servis yaparım,arzu ettiğiniz gibii :=)

kolaylıklar dilerim svglr

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Temmuz 2008 07:34  

hoşgeldiniz BAHAR ÇİÇEĞİ
o SİZİN GÜZELLİĞİNİZ, HEM GERÇEK BİR ÇİÇEKTEN LEZZETLİ YORUMLAR ALDIM,TŞKRLR.
DİLEDİĞİNİZ KADAR ALABİLİRSİNİZ, BİR DİLİM DE NE DEMEK :))
Almanyaya İstanbuldan Güzellikler Gönderiyorum... svglr

Adsız 1 Temmuz 2008 09:22  

Limonlu keke de kurabiye ye de bayılırım. Çok güzel görünüyor. Afiyet olsun :))

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Temmuz 2008 09:26  

sevgili -maviye yolculuk- slmlr
ziyaretinize çok tşkrlr.
memnuyetle alabilirsiniz,limitsizdir :=))

svglr.

Adsız 1 Temmuz 2008 11:33  

Çok nefis görüyor Nuray,ellerine sağlık..Limon aromalı ve soslu kekleri her zaman çok sevmişimdir..Nefis bir kek olmuş..Afiyetler olsun..


Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Temmuz 2008 15:45  

sevgili GÜL(DAMAK TADI)
HİÇ BİRİ SENİNKİLER GİBİ OLAMAZ :))
OLSADA BENİMKİ GÖLGEDEKİLERDEN BİRİDİR :=))))
GÜZEL GÜNLER DİLİYORUMM..

Adsız 2 Temmuz 2008 11:59  

Canım arkadaşım,cıvıl cıvıl cocukluğumun arkadaşı,

Hep böyle kal.Herzaman neşeli,her zaman coşkulu,Yaşama ve sevgiye aşık.
Harika bir iş yapmışsın .Benim gibi yemek yapmaktan nefret eden birini bile yoldan çıkardım.

Hele masalın.Duygular böylesine doğal böylesine mükemmel ve akıcı ancak bu kadar anlatılabilir.Gönülden kutlarım seni sevgili mutluluk kumrusu.Senin Bloga aboneyim artık.çok öptüm canımcım.

NURCİHAN Y.

Bir Dut Masalı - nUnU 2 Temmuz 2008 12:07  

canım nurcimm :)
hayatta sanırım hiç bir lezzet karşılığı olmayan ,tek şey derin dostlukların ve kardeşliklerin tadıdır.
dilinin ucundan damlayan ballar yüreğimi ısıttı.birazda duygulandırdı dicem ,amaaa ÇOK BİRAZ OLDU :=)
Ziyaretine çok tşkr ediyorum.mutfak konusunda baştan çıkmana da artık sayın aslan parçası eniştemiz çok sevinecektir :=))
memleketimin hemşehrisi nede olsa :=)))
ikinizede hasretle sarıldımm. SVGLR

SOFRAM 2 Temmuz 2008 13:05  

Canım, öncelikle güzel dilekleriniz için çok teşekkürler...
Kekiniz de harika görünüyor, hele de limon sosuyla daha da bir lezzetlenmiş, ellerinize sağlık, sevgilerimle canım...

Bir Dut Masalı - nUnU 2 Temmuz 2008 13:22  

SEVGİLİ FATMACIM,(SOFRAM)
ALLAH EVLADINIZIN BAHTINIDA ,TAHTINIDA YÜKSEK EYLESİN İNŞŞ.
KEKİM SİZE SEVGİLER YOLLUYORMUŞŞ :)
GÜZEL GÜNLER DİLERİM.

Adsız 2 Temmuz 2008 14:08  

sevgili nuray bloğun hayrlı olsun arkadaşım,senin kendine neredeyse her sene bir özellik eklemen ne kadar çalışkan ve üretken olduğunu gösteriyor. okul yıllarında böyle faaliyetler içinde hem voleybol,hem müzik,hem okul gazetesi,hem sosyal hayat,hepsini bir arada götüren başarılı biriydin.sevenin hep çoktu.
kendini kazanılmış bir değer olarak görmeni isterim.KAYBOLMUŞ değil. her şey DİPLOMA değil hayatta. biz eline su dökemezdik hala da öyleyizz..özel birisin sen....
ALLAH KALBİNE GÖRE VERSİN DÜNYA TATLISI ARKADAŞIM. İYİKİ VARSIN .ARTIK BURDAYIZ :-)

GÜLBİN B.

Adsız 2 Temmuz 2008 14:16  

OKULDU,ANILARDI DERKEN BAK UNUTTUK :-]
CANIM 25.EVLİLİK YILDÖNÜMÜNÜ KUTLARIM.ŞAHANE DİLLENDİRMİŞSİN MASALINIZI. HAKKATEN MASALDINIZ UNUTULMAZSIN SEN.
NASIL GÜZEL BİR GELİNDİN,VE NE NEŞELİ BİR NİKAHTI.
BU ARADA AZ GECİKMİŞDE OLSA DOĞUMGÜNÜN DE KUTLU OLSUN. YILLAR NEDEN SENDE GERİYE GİDİYOR ONU ÇÖZEMEDİMM.
BENİM İSE NEDEN ACELEYLE DURMADAN İLERİLERE GİDİYOR ONUDA ANLAMADIM :-]
NAZAR ETMİYELİM SENİDE AMANN AMAN. MAŞALLAHHH..
CANDAN TEBRİKLER FISTIKCIMM.
GÜLBİN B.

Bir Dut Masalı - nUnU 2 Temmuz 2008 15:29  

GÜLBİN HOŞŞŞGELLDİN..
O kadar şaşkınım ki hakikaten yılın sürprizi oldun,bu kadar yıl sonra bunları sevgiyle hatırlıyor olman,beni onurlandırır ancak. çok keyif verdin bana.. uzun uzun konuştuk,duygularımı aktardım sana olabildiği kadar...
ilk fırsatta kaldığımız yerden devam edelim,çalışmalarında kolaylıklar dilerim,İSKENDERUNA SELAMM.

NOT: Keşke benim büyük karadutum:) orada askerlik yaparken karşılaşsaydık :=((( ozaman uçan kuşlara,gökyüzünde süzülen uçaklara bakıp bakıp hiç küsmezdim.......... :((

çok tşkr ederim sürprizin için.

Serap'la turuncu lezzetler 2 Temmuz 2008 23:12  

öncelikle ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşkr ederim..profilinizden gördüğüm kadarıyla yenisiniz aramıza hoşgeldiniz.. ayrıca benide linklerinize eklemişsiniz teşkrler bende sizi ekliyorum tanıştığımıza memnun oldum...Limonlu herşeye bayılırım bu sos ve kekde şahanee görünüyor kimbilir nasıl lezzetli olmuştur ellerinize sağlık..görüşmek üzere kocaman sevgiler:)

Nilgün 2 Temmuz 2008 23:45  

Ziyaretine ve güzel yorumun icin cok tesekkür ederim..Ayrica seninde blogun hayirli olsun artik ziyaretine gelirim..Kekin muhtesem görünüyor böyle limon soslu degisik olmus...
Ellerine saglik..


SEVGILER

Damak Tadı 2 Temmuz 2008 23:56  

Sevgili Nuray,

Regaib kandilin mübarek olsun.



Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 3 Temmuz 2008 00:19  

SEVGİLİ SERAP la(turuncu lezzetler) :=) hoşgeldiniz,
keyifle sayfanızda gezintiler yapıyorum ewet haklısınız,
sizi karşılamaktan da çok mutlu oldum.
henüz bir ay bile olmadı bloğum,ama biz dolu dizgin gidiyoruz sayelerinizde.
Kekim ve ben size çok tşkr ediyoruz.. her zaman bekleriz svglr.

Bir Dut Masalı - nUnU 3 Temmuz 2008 00:21  

NİLGÜN HNM.HOŞGELDİNİZ
NAZİK DİLEKLERİNİZE ÇOK TŞKR EDERİM. KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN ÇK SVGLRRRR....

Bir Dut Masalı - nUnU 3 Temmuz 2008 00:25  

SEVGİLİ GÜL,
SİZLERİNDE REGAİP KANDİLİ MÜBAREK OLSUN,ALLAH KABUL ETSİN. TŞKRLR.

Adsız 3 Temmuz 2008 00:31  

oleeey..site sakinleriyle paylaşmak istiyorum bunu ben müsadenizlee:))

efendim ben dut masalının senaristi ve başrol oyuncusu nuray hanımın oğlunun gittiği öss hazırlık dersanesinin sahibiyim.aynı zamanda da matematik öğretmeniyim.kara dutlardan biri olan berkayım bize össye geldiğinde matematik dersini ben kendisine birebir veriyordum.yoğun diyet yaptığım aylardan birinde berkayım derse geldiğinde elinde bir tabak ve koccccaman kakaolu bir kek vardı.önce içim gitti "aman tanrım"diye.meğer diyet kekmiiiişşşş!allahım diyet olan herşey lezzetsizdir lakin bu ne lezzetliydiii..mmmmmm.diyet yapan bikaç veli de yedi hatta:))

ısrarla öneriyorum!

ceylan hodja:))

Bir Dut Masalı - nUnU 3 Temmuz 2008 00:46  

ceylancımm canımm :=)))))
zaman su gibii. karadut neredeyse yarıladı üniversite yollarını sayenizde..
Çok emeğin vardır ki,anılarla bonus olmak üzere :)
keşke ETC EĞİTİM MERKEZİ KALAMIŞ ta öğrenci olabilseydim,sadece o AMBİANSIN içinde olmak yeter di bana,gerisi zaten kendiliğinde geliveriyor. buradan tüm veli arkadaşların İSTANBUL ayağı olarak dikkatini çekerim. tüm birimlere gözü kapalı girebilirsiniz. neler kazanacağınızı tasavvur bile edemezsiniz.
Kısaca çok şahaser günlerdi. her şey için sonsuz teşekkürler CEYLANCIM.
TAZECİK YUVANDA ,CEYLAN GÖZLÜLERİNLE ÖMÜR BOYU SÜRSÜN SEVGİNİZ..ALLAH GÖSTERSİN İNŞ.
KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN. ANNENE HÜRMETLER TATLIM.
SVGLR....
geriye kalan öyle çok sevgi DAĞ ları varki

Saliha 16 Temmuz 2008 01:02  

LİMONLU TATLAR FAVORUMDIR ELLERINE SAGLIK ARKADASIM:))

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Temmuz 2008 07:36  

ne hoştur değilmi, insanda bıraktığı o enfess lezzett...

tşkr ederimm :))

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP